STOPPA KURSMANIPULATIONEN PÅ STOCKHOLMSBÖRSEN - REFORMER NU !


Gäst

/ #148

2016-10-25 16:16

För en öppnare handel och ett ökat förtroende till marknaden bör Fingerprint Cards aktiehandel synas. Vad är argumentet för anonym handel när börsen bör främja transparens?

Även om det ofta talas om "marknaden bestämmer" så verkar inte läget vara på det viset när det finns otaliga olika instrument att handla i som är kopplade till en aktie? Att dessa instrument påverkar aktievärdet och således bolagsvärderingen felaktigt?

Att det går att handla med "aktier som inte finns" i såklallad nakenblankning är också ett kryphål och ännu ett verktyg för manipulatörer att använda?

För min del handlar det inte lika mycket om de pengar som jag har investerat utan mer att marknaden aldrig får en förklaring till varför saker sker och på vilka grunder? Att Finansinspektionen ej behagar att bemöta de frågeställningar som dykt upp och vi gång på gång ser den uppenbara kursmanipulation som sker gör att vi åtminstone behöver få svar eller iaf söka efter dem.

Om ni undrar över anonymiteten så lovar jag att ge mig tillkänna den dagen anonym handel är ute ur bilden.