Anmäl polisen 23 aug 2014

Olof Palme

/ #58 Olof Palme

2014-08-24 09:54

Jag tycker detta är skamligt...att vi ska behöva stå ut med en ny nazistisk era, att hela Europa inte fattat vad vi gick igenom andra världskriget, att våra invånare som är för de nazistiska och rasistiska partierna inte förstår att det inte är en lösning på problemet, demonstrationen är helt enkelt ett rop på frihet och politiskt ansvar från de medborgare som samlats där. 

Jag som är född och uppväxt i detta land kan känna att ignoransen hos människor som stöder nazistiska och ras fixerade initiativ är ytterligt stor. Jag skäms, skäms för att vandra bland människor som inte accepterar andra individer p.g.a. deras härkomst och jag ger ingen som helst kärlek till poliser som låtsas vara där för demokratins och yttrandefrihetens skull. 

Jag tänker inte sitta och predika men det jag vill är att alla kommer ihåg är att vi är skapta av samma ben och märg, under ytan är vi likadana, så sluta fixera er på utsidan för det är bara ett ytligt tänkade att prioriotera härkomst och utseende framför hjärta och kunskap.

Igen, fy skäms på hur politiken i sverige fungerar. Den dagen då ett äkta godhjärtat parti ställer upp för folket och fram för allt inspirerar folket till att göra gott, det är den dagen jag är beredd att dö för vårt land men innan dess så kan alla partier med andra mål och pririoteringar bara gå och slänga sig i sjön.