mffmr
Kontakta namninsamlingens skapare
Alla kan vi stödja dom som har det sämre
Håller med Jonas, dags att dom som bestämmer får veta hur läget verkligen är!
Nu får det vara slut på att mäta era liv i sekunder eller minuter, fram med er livsglädje, tack för att jag får hjälpa er alla att orka kämpa i denna kamp!
Hoppas många fler stödjer den här kampen o många fler, //Mats
Jag blev utförsäkrad, arbetslös m.m ingen rätt full skadeersättning, livränta eller sjukersättning.
Nu undrar jag om vi ska behöva söka fattigpass som det fanns runt 1800-talet, men var du så fattig, utstött pga olika rang i samhället som då.
Kan man börja fundera.
Lever nu som då, fast i morden tid.
Helena
Re: Ingen förändring sker föränn de som bestämmer drabbas själva.
#1: Jonas Nilsson, Norrtälje - Ingen förändring sker föränn de som bestämmer drabbas själva.
Hur tycker du att vi skall agera då?
Själv förespråkar jag demomstrationer på gator och torg så att man skapar ordentlig uppmärksamhet för hur det verkligen ser ut i landet för oss funktionshindrade
Men inte ens dom funktionshindrade själv verkar tycka att kampen för våra mänskliga rättighetedr är viktiga det är bara attt se på hur lite underskrifter det finns här
Just nu är vi bara 113 som har skrivit under när det borde vara tusentals med underskrifter vid det här laget så det vissar klart på att mänskliga rättigheter inte är så viktiga i det här landet
Re:
Det finns massor av tragiska fall och vi alla måste verklige göra det vi kan för att vi skall få våra mänskliga rättigheter tillgodosedda
Ett stort steg i kampen är juste sådana här namninsamligar där vi verkligen kan påvisa att vi är många som verligen vill ha våra mänskliga rättigheter fullt ut och kunna få leva ett fullvärdigt liv i full samhäsgemenskap precis som alla andra har rätt till i samhället
Vi alla måste höja våra röster .........
Re:
Lisbeth, det är en flaskhals för dem som inte klarar av dagens teknikska kommunikationsmedel ..... kämpa på och hälsa din mor - trevlig midsommar /Björn Sparre
Re: Re: Ingen förändring sker föränn de som bestämmer drabbas själva.
#5: Sven Aivert ordförande mffmr - Re: Ingen förändring sker föränn de som bestämmer drabbas själva.
Sven, då är vi minst två som anser att vi måste höja våra röster och våga visa att samhället är på väg åt fel håll vad gäller vård och omsorg för oss med funktionshinder ...... kämpa vidare!
Re:
Vad gör du/ni åt saken i er förening? Höjer ni rösten och slår näven i bordet? Jag brinner av lust till förändring ....... hör gärna av dig!
Re: Re:
#7: Sven Aivert ordförande mffmr - Re:
Sven, namninsamlingar är bra, men vi inom olika handikapporganisationer står splittrade, i likhet med pensionsärsorganisationerna. För att få till en förändring måste vi dra åt samma håll. Varför inte bilda ett handikapparti!?
Om om man inte förstår det man hör, måste någon som hör o förstår göra det.
Om man inte förstår det man ser, måste en seende o hörande prata för dig
| This discussion has been closed. |
Ingen förändring sker föränn de som bestämmer drabbas själva.
Vi i Sverige är för lagom helt enkelt…..