Dags att sätta fibromyalgivården i fokus!
Kontakta namninsamlingens skapare
Jag har levt m fibromyalgi i drygt tjugo år och har erfarenhet av både gott och dåligt bemötande inom vården.
Dt är svårt nog att orka m sig själv och sin egen kropp periodvis och då ska man inte behöva slåss för att få den hjälp man är berättigad till.
Alla läkare måste få ordentlig utbildning i vad fibromyalgi innebär, så att de kan ge adekvat hjälp. Men framförallt måste läkare förstå och acceptera att fibromyalgi INTE är en inbillningssjuka, utan realitet.
Har varit en mycket svår kamp att bli tagen på allvar, numera är läkare mer upplysta om denna diagnos. Dock behövs mer och bättre vård
Tycker att det pratas & uppmärksammas alldeles för lite...Försäkringskassan borde bla få veta mer vad allt det innebär att ha den sjukdomen.
Jag tycker att det är bra att fibromyalgi synliggörs mera än det görs idag. Det är många som har Fibromyalgi men inte får den hjälp de behöver.
Har haft det i många år och haft tur att ha en läkare som skickade mig till Smärtkilniken, då hon misstänkte att jag hade fibromyalgi. Det är så viktigt att bli trodd och att bli lyssnad på. Att få hjälp att orka.
Även på vårdcentralen i oxie finns det fibromyalgi "vänlig" personal.
Det behövs mycket mer upplysning och forskning om fibromyalgi.....
This comment has been removed by the person who wrote it.
| This discussion has been closed. |