Dags att sätta fibromyalgivården i fokus!
Kontakta namninsamlingens skapare
Anledningn till min Påskrift själv är jag hårt drabbad sedan 20 år tbx, sedan vill jag stödja andra som kanske inte ännu fått dt som diagnos o inte blir tagna på allvar /Tack
Det pratas vitt och brett om dom i media.
Men lila, fibromyalgi, det är som om den sjukdomen inte finns.
Jag blev arg när de började prata om prostatacancer.
Därför skriver jag på.
Vi finns också.
Re: det sitter inte i huvudet!!!
#3: Lena - det sitter inte i huvudet!!!
Vart står det att den ska läggas ner? Har fått remiss dit så nu undrar man ju om det inte blir något.
Har levt med fibromyalgi i många år. Detta är en sjukdom som inte syns og vi blir ofta inte trodd, för vi "ser" ju inte sjuka ut. Vi lider i det tysta. De mediciner som finns hjälper inte. Därför skriver jag under denna petition.
Jag har levt med smärta så länge jag kan minnas. Har bett om hjälp, men aldrig blivit trodd - vilket enbart orsakat ännu mer smärta och även utmattning. Är i stort sätt sängliggande för jämnan idag, och jag vet inte om jag någonsin kommer bli bättre. Det kanske inte hade behövt bli såhär illa, om vården kunnat sin sak. Jag känner mig så otroligt kränkt av all äcklig vårdpersonal som misstrott och avfärdat mig, att jag vet inte vad jag ska ta mig till... Jag har blivit stampad och sparkad på, och kastad hit och dit - ingen vill ta ansvar eller ta tag i något. Det är oacceptabelt!
| This discussion has been closed. |