Bevara Vadstena Folkhögskolas musiklinje!
Kontakta namninsamlingens skapare
Vadstenas musiklinjen måste bevaras, det är en otrolig viktig insutition för unga blivande klassiska sångare och ackompanjatörer.
Viktigt att behålla.
Bevara musiklinjen
Jag har vid många tillfällen hört musikeleverna vid Vadstena folkhögskola framträda vid de årliga elevkonserterna. Alltid med stort engagemang och gott intryck. Många av dessa sångare och pianister torde ha fortsatt på musikhögskolor och nu vara ute i musiklivet som professionella musiker. Sverige måste bevara dessa viktiga musiklinjer som ännu finns vid några av våra folkhögskolor. De utför en oumbärlig kulturgärning.
Var själv elev på musiklinjen 1980-81. Det gav mig oerhört mycket.
/Marie
Vänlig hälsning
Monica Rahm.
Det är tråkigt att musiklinjen är hotad p g av stora underskott, som växer. Jag tycker däremot att det är inte rättvisande att påstå att de andra linjer inte har egen livskraft, det är stötande mot alla som studerar och jobbar på de andra linjerna: Textllinjen, svenska kyrkans grundkurs och allmän linje har hög kvalité, och duktiga pedagoger!
Re:
Hej! Det står ingenting om de andra linjerna i denna petition.
Vill dock påpeka att det inte behöver vara "stötande" att konstatera att en eventuell nedläggning skulle påverka hela skolan negativt. Det har ingenting med de andra linjernas värde eller pedagogernas kompetens att göra.
Musiklinjen Sätter Vadstena på Sveriges Karta !!!!
Re: Re:
Du har rätt och det hedrar petitionen, rakt igenom bra ton. Jag relaterar till den allmänna diskussionen.
Jag förstår vad du menar med negativ inverkan på hela skolan vid nedläggning, som jag inte önskar. Och hoppas på en lösning med extern finasieringshjälp.
Som jag förstår så handlar det dock om hela skolans existens, inte bara om musiklinjen.
| This discussion has been closed. |