Upprop mot LRF ang deras beslut att släppa Gmo-foder fritt i sverige


Gäst

#51

2014-04-21 18:33

Ingen GMO alls, tack!!!

Gäst

#52

2014-04-21 19:01

behövs ingen gmo..

Gäst

#53

2014-04-21 19:27

Jag efterlyser lite moral hos dagens beslutsfattare-politiker är inget ord som är förknippat med moral-det sitter personer på viktiga poster som inte har varken kunskap eller livserfarenhet-tillsatta av en regering som kört landet totalt i botten moraliskt-dom här som fattat beslutet att låta sig köpas av Gmo-äter ingen genmodifierad mat själva-varför tar dom inte och belönar dessa bönder som vill odla ekologiskt-istället för att höja kostnaderna för ekologisk odling-vi behöver inte dom här oärliga mellanhänderna mellan naturen och oss-all mat bör vara ekologiskt framodlad-alla djur skall få äta ekologiskt foder-jag tycker det är dags för en rejäl systemåterställning inom politiken-ända sättet att göra detta på är att öka medvetenheten om vad som egentligen pågår-folkomröstningenfunktionen i detta land är verkligen koruppt-eftersom den endast har en rådgivande funktion-dom kan alltså gå rakt emot folkets vilja med en axelryckning-det är inte som i andra länder där det krävs en viss del av folkets röster i en folkomröstning för att ändra beslutet-detta är ingen demokrati-det var väldigt länge sen det var det-vi styrs av ett gäng tomma kostymer utan egentlig livsserfarenhet-en bunt rikemansöner-hur kan vi ändra på detta?knappt genom att gå till tidningarna-eller media-eftersom dom till stor del ägs av staten och kontrolleras av staten-vad vi som folk bör göra är att bevaka dessa beslutsfattare och deras beslut-genom att sprida medvetenheten om vad som egentligen pågår bakom kulisserna i detta land-med tex protestlistor som denna tex-sprida listorna-ju fler det är som vet sanningen -desto svårare blir den att dölja-som sagt sanningen skall göra oss fria-vi är skyldiga att ta ansvar för denna jorden-den är vårt hem


Gäst

#54

2014-04-21 22:15

Definitivt Nej tack till GMO

Gäst

#55

2014-04-21 22:17

Ett svek att släppa Gmo fritt i Sverige tycker en tycker en gammal bondmora från Dalarna...

Gäst

#56

2014-04-22 06:15

såååååååå syniskt så man tror inte det är sant

Gäst

#57

2014-04-22 08:03

Jag ær nøjd med det som væxer och gror på naturlig væg, jag vill inte førstøra mina barnbarns kroppar før att de penninghungriga inte førstår att det inte går att styra naturen utan bara samarbeta med den.

Gäst

#58

2014-04-22 09:46

Naturligt är naturligt! Lantmännen bör vara en garanti för kvalité på svensk mat = ingen GMO tack!

Gäst

#59

2014-04-22 10:34

Varför tar inte LRF sitt ansvar gentemot övriga växtnäringar? ar LRF funderat över hur det går för våra biodlare? http://www.grusoguld.se/vaxande-bi-dod-orsakas-av-bekampningsmedel-och-forvarras-av-gmo/

Gäst

#60

2014-04-22 11:05

GMO ska på sin höjd stanna i slutna forsknings anläggningar. Det ska inte ut i den fria naturen, det är lika illa som importerade arter.
Dessa grödor är helt onödiga, naturen och vanlig växtförädling ger oss redan vad vi behöver.

Gäst

#61

2014-04-22 11:22

jag mistänker att att en del gmo produkter kan förstöra vår bakteria floran i mågen i vår mat smältnings systemet.efter som vi inte har fått av evolution specifika bakterier att kunna bryta ner gmo brodukter som det gör med naturliga grödor
fins det minsta befog för deta så måste det tas med stort alvar nej till gmo

Gäst

#62

2014-04-22 12:00

LRF vill skynda på jordens undergång.

Gäst

#63

2014-04-22 12:05

Detta är så viktigt att LRF inte ska bestämma tan det måste bli folkomröstning, ill svenska folket ha GMO grödor, vill vi äta GMO och framfö allt vill vi ha grödorna som grannar....NEJ NEJ och åter NEJ,

Gäst

#64

2014-04-22 12:45

Ja behöves så många som möjligt för att göra en förändring!

Gäst

#65

2014-04-22 14:07

Jag har signerat!

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-04-22 14:27



Gäst

#67

2014-04-22 14:40

Det är verkligen sorgligt och upprörande att Sveriges lantbrukare, som borde vara de som i synnerhet känner ansvar för vår överlevnad, säger ja till något som till och med EU i Bryssel beslutat att säga nej till. Att på detta sätt låta pengar gå före liv och hälsa är bortom allt sunt förnuft.

Gäst

#68

2014-04-22 14:46

Nu har det gått för långt!!!

Gäst

#69

2014-04-22 16:58

Tyvärr kommer folk stå som tomma fågelholkar även i denna viktiga fråga, men jag delar ock hoppas någon reagerar över giftet vi tvingas äta.
Vänliga hälsningar / Dennis

Gäst

#70

2014-04-22 17:26

Penibelt är ordet. Vilket årtusende lever beslutsfattare inom Lrf. Det är dags att hänga med i den moderna/ekologiska utveckling som vi alla mår bättre qv. Visa medmänniskorna mer omtanke och respekt - Nu. Mvh Lena Höök

Gäst

#71

2014-04-22 17:41

Vi vill leva utan GMO, nu vet vi att människor redan blivit sjuka av GMO.
När de besprutar så måste de ha kläder som inte släpper igenom det som sprutas ut men vi förväntas äta det!!!!!
Hur mutade är ni, vad är ert pris för att göra oss andra så här illa?

Gäst

#72

2014-04-22 19:32

Jobbade i min ungdom med reklam (ganska ovetande om globala koncerner) som monsanto och shell. Nu vet jag mycket mer vad dessa ställer till med!

Gäst

#73

2014-04-22 20:04

Hur kan dom bara ta ett sådant beslut??

Gäst

#74 Inlägg från en ekobonde

2014-04-22 20:14

Fast det är inte LRF som släpper ett sånt beslut. Vad LRF rekommenderar är att man tittar på vad det skulle göra för den svenska livsmedelsproducenter OM GMO förbudet slopades. Det handlar tyvärr om pengar och rättvisa jämfört med resten av världens livsmedelsproduktion där GMO har varit tillåtet i flera år. Jag är emot GMO men för en diskussion för det är konsumenten som lägger ribban och dom väljer vilken mat som ska köpa och det dödar den svenska livsmedelsproduktionen just nu. Så frågan om GMO måste få blötas och nötas och det är LRFs uppgift att göra det.
Men beslutet tas alltid av bransch organisationerna och för er info har Arla sagt sagt nej till GMO!
Tack för ordet :-)

Gäst

#75

2014-04-22 20:28

Aldrig GMO gifter i min familjs kropp.