Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Sluta avliva katter med mina skattepengar! / Uppdateringar / Nu 15.278 namn! / Kommentarer

yvonne

#51 Re: Empati behöver värderas upp i hela samhället

2014-04-23 18:17

#44: Linda: Jurist, artist, feminist - Empati behöver värderas upp i hela samhället

finns ingen empati kvar  det är mera och mera borta det skall bara dödas här och där vargar björnar katter hundar man ser i asien stryper katter slår ihjäl fina shäfrar hundar  tar skinnen  valpar i burar som dödas dom säter krokar i valparnas nos har dom som fiskbete vart är vi på väg tillhellvetet tror jag


Gäst

#52

2014-05-02 04:22

Håller helt med!!!!

Gäst

#53

2014-06-15 22:07

Håller fullständigt med, så får det inte gå till.

Gäst

#54

2014-08-27 01:15

En skygg katt i ett hem bygger upp en relation med ägarna, som ofta är betydligt tightare än vad en katt med öppen karaktär gör. En skygg katt kan nästan slå knut på sig själv, för att få kel av ägaren, som känner sig och är utvald. Relationen går rakt in i hjärtat på både katt och ägare. Däremot kan det hända att katten alltid kommer vara skygg för främmande besökare. Det gör inget, det lider den inte av alls. Ute har den skygga katten mycket större överlevnadschanser än andra, däremot är vårt klimat inte anpassat för katter att sova ute om vintern. Jag har 70 års erfarenhet och vet vad jag snackar om. Det behövs ingen examen på skola där man slaviskt lär in artiklar, som ofta är felaktiga, det räcker med livets skola.

Gäst

#55

2014-08-27 04:35

Vi har ALLA ett ANSVAR för våra djur. Katten är ett kärleksfullt och underbart djur som är värd en bättre status. Kan inte förstå den behandling vissa människor utsätter för. Önskar en bättre lag som klargör att katten får ett högre värde.

Gäst

#56

2014-08-27 06:14

Enkel domedagsprofetia eller ”Kunskapens” pris

Mot många djur här på klotet
är människan det största hotet
arterna försvinner i rasande fart
snart finns inte många kvar, det blir inte rart
när kolföreningarna har dödat alla våra vänner
många tänker så, bland dom människor jag känner
Snart får vi förmånen att leva i splendid isolation bland all plast och oljan
medicinarna med alla sina gifter ser till att människan överlever men ej koljan
När det så småningom blir ännu tydligare vad rovdriften har ställt till med, begriper kanske menigheten
att det är lättare sagt än gjort att få tillbaka allt det som gjorde livet värt att leva, då sitter vi fast i smeten
Av jordens skönhet finns då ej längre det minsta spår, allt är förött och plundrat av skapelsens krona, människan
Den förr så vackra planeten Tellus klarar ej att återfå sin forna glans trots all vetenskap och kunskap. Se människan, Maskinmänniskan!

Gäst

#57

2014-08-27 07:02

Sluta upp med dessa grymheter!!!!
Jag vill absolut INTE att mina skattepengar
används till så fruktansvärda saker!
Hälsningar Carina Flood Theorin

Gäst

#58

2014-08-27 08:07

Nathalie Brandt

Gäst

#59

2014-08-27 16:54

Helt underbart med folk som bryr sig. Om ändå dom som skaffar sig en katt och överger den kunde förstå vad illa dom gör både mot " sin egna " katt och alla dom andra där ute. Det är ju ett liv. Och alla katt ägare som inte vill kastrera sina katter förstår inte vilka följder det får. Man blir så förbenad så det ryker ur öronen.

Gäst

#60

2014-08-27 18:50

Jag vill att mina skattepengar ska gå till positiva saker, inte till att släcka liv

Gäst

#61

2014-08-29 09:03

Ansvariga! Fundera på alternativa sätt att förhindra utökning av klättraren.

Gäst

#62

2014-08-29 16:31

Kräv registrering och kastrering av alla katter! Att vanvårda ett husdjur skall ge ett kännbart straff och innefatta rehabilitering!

Gäst

#63

2014-08-29 18:14

Shame on humanity !

Gäst

#64

2014-08-31 17:18

Borde vara hårdare regler,, kring sommarkatter, att skaffa katt..
Folk tycker det är så enkelt, en katt sköter sig själv,,
Den behöver kärlek, omvårdnad och mat även ifall den inte behöver gå ut och rastas

Gäst

#65

2014-08-31 22:17

Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Varje år dödas tusentals friska, hemlösa katter slentrianmässigt på order av våra Länsstyrelser. Detta sker utan att katterna först har undersökts och bedömts på ett professionellt sätt. Som försvar hänvisas ofta till studier som - efter kontakt med forskarna - visat sig vara misstolkade av länsstyrelserna.

Bristen på relevant kunskap hos dessa myndigheter och oviljan att ta del av kunskap och relevant forskning om hemlösa katter är påtaglig.



Tjänstemännen, som får sina anställningar betalda av mina skattepengar tar således varje år - mot min vilja - tusentals beslut om att avliva katter som hade kunnat bli omplacerade om viljan att förbättra det skattefinansierade djurskyddsarbete hade funnits. Detta är inte acceptabelt!


Jag kräver härmed att Jordbruksverket ser till att ansvarig personal på såväl Länsstyrelserna som på de djurpensionat/katthem som inhyser de av myndigheterna omhändertagna katter har (eller får!) den utbildning som krävs, och som är baserad på rådande forskning, för att kunna ge hemlösa katter en rättvis och rättssäker bedömning. Bedömningen måste därtill göras på den plats där katten inackorderas efter omhändertagandet och inte på en veterinärklinik eller motsvarande, eftersom de flesta djur blir stressade av transporter och besök i främmande miljö.



Jag kräver också att Jordbruksverket kontaktar världens mest framstående forskare när det gäller hemlösa katter och hantering av dessa, Dr. Margaret R. Slater. Dr Slater föreläser i ämnet utomlands, och kan sannolikt bidra med lämpligt utbildningsmaterial till svenska myndigheter och djurpensionat/katthem.

Gäst

#66

2014-09-15 09:19

Katter är våra MEDVARELSER, inte "bara" djur. De är intelligenta, kännande individer. Sin kropp, sitt liv är det enda de äger. Ingen äger rätt att ta det ifrån dem. Har vi glömt 5:e budet: "Du skall inte dräpa"....

Gäst

#67

2014-09-16 22:10

Dags att visa alla kattvänner respekt. Dags att respektera katter och inse att de ej är slit och släng produkter utan underbar varelser värda all kärlek de kan få.
"De som inte respekterar livet förtjänar inte livet", Leonardo da Vinci

Gäst

#68

2014-11-01 12:19

Precis som vi har djur medvetande och känslor och därmed ett värde samma som vårt. Tänk om det skulle gå att inse en dag!!!



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...