Vi kräver avtal med UCC

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi kräver avtal med UCC.


Gäst

#26

2013-11-22 09:31

Vi kan inte fortsätta med att nedrusta vården och samtidigt låna ofantliga summor till skattesänkningar för de mest välbergade. Men med en fortsatt allianspolitik med högern som den dominanta inriktningen så är det inget annat att vänta. Högern har inte någon gång tillfört vårt samhället något vettigt. Vart har solidariteten tagit vägen. Jag har erfarenhet av vad personal vid UCC kan utföra. Förstklassig kirurgi av bukhinnecancer.
Ralf Schmidt
Karin Johansson
Gäst

#27

2013-12-02 21:47

Många dör i förtid idag pga att de inte får den behandling de behöver. Vi anhöriga står maktlösa! Jag vill se en ändring på detta kräver att Akademiska sjukhuset får det stöd dom behöver för att kunna fortsätta sitt livsviktiga arbete!

 


Gäst

#28

2013-12-15 16:56

Jag blir berövad tid med mina barn då Stockholm vägrar remittera mig till UCC. Varje dag, vecka månad är viktig för mig och UCC HAR 16 månaders längre överlevnad än Karolinska om jag opererades med HIPEK.
Det kära medmänniskor är smärtsamt, att veta att jag skulle kunna få om politiker och berörda läkare kunde fatta rätt beaslut

Gäst

#29

2013-12-16 16:34

Min fru opererades av haile matheme 07 och är frisk idag, låt inte folk dö pga prestige.

Gäst

#30

2013-12-16 21:19

Jag är själv opererad för bukhinnecancer sedan ett par år tillbaka, och hade inte suttit här idag om jag inte blivit opererad av den duktige kirurgen Haile Matheme som då arbetade på Akademiska!!!

Gäst

#31

2013-12-28 22:50

Tycker det är konstigt att man inte stoppar detta! Det för ju bara med sig en massa tråkigheter!
Ett totalt förbud för privatpersoner är nog enda alternativet. Smällare och raketer går alltid att få tag på.Vi har tom fått reklamblad i brevlådan!

Gäst

#32

2014-01-05 22:12

Regeringen kan planera fyrverkeri bara i en område och bör användas bara av personer som staten har anställt och förbjuda för andra att använda fyrverkeri i andra område.de som vill kan gå ditt o se på fyrverkeriet och de som vill inte och stackars kan stanna hemma och ha lugn o ro.

Gäst

#33

2014-01-07 06:55

Skippa prestigen, tänk på patienterna!

Gäst

#34

2014-03-01 11:35

Chockartat att inte alla får. Tillgång till den bästa vården i landet år 2014!!!!

Gäst

#35 Re: inte klokt

2014-03-12 18:02

Det är helt sjukt!Matheme ska operera alla!
Upprörd U-abo

#36 Matheme är i en egen klass

2014-04-15 19:11

Ja, så är det! De andra är inte ens i närheten av hans skugga - det är väl därför UAS ledning motarbetar UCC! Vanlig äcklig svensk avundsjuka! Nej, låt Mahteme bota alla sjuka. Han borde förövrigt operera andra cancersorter i buken. Han är världseliten!!!!
Fd patient

#37

2014-10-21 14:54

Blir bestört när jag läser och förstår vad som hänt i Uppsala. Hur är det möjligt?? Trodde aldrig att det skulle kunna gå till på detta vis i nutid, det är ju bevisat att dr Mahteme är den ende i Sverige med erfarenhet och kompetens att utföra denna viktiga och nödvändiga behandling. Ej att förglömma hans empati och medmänsklighet. Själv hade jag den oerhörda turen att genomgå behandling och efterföljande operationer utförda av Mahteme 2005, 2006 och 2007. Är numera frisk, tillbaka i arbete i 100%, alltså skattebetalare fullt ut och har så varit sedan 2007. Utgången hade varit något annat om jag inte haft turen att behandlas av Haile Mahteme. Ansvariga politiker ska skämmas, här har verkligen snålheten bedragit visheten.