Begränsa fyrverkerierna

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Begränsa fyrverkerierna.

Hundägare

#1 Begränsa fyrverkerierna

2012-12-30 14:16

Jag har 2 stycken jätte rädda småhundar som jag får sitta med och dra för fönsterna samt höja ljudet till max på tv de viker ej en tum från mig och skulle jag resa mig så springer de runt och hyperventilerar tills jag sätter mig om det smäller mycket kryper de in under badkaret. Hemskt med smällare och raketer för dem ♥
Även naturen lider

#2 Re: Begränsa fyrverkerierna

2012-12-30 20:09

#1: Hundägare - Begränsa fyrverkerierna 

 Samma här, har en papillon som är så rädd så den skakar..fast jag sätter mig me han i badrummet så är han rädd ändå..hoppas detta elände tar slut så våra djur slipper få panik varje gång det smäller..även påsk är jobbigt..

 

morzan

#3

2012-12-31 01:32

Detta ska gälla hela året
Lejoninnan

#4

2012-12-31 02:21

Fyrverkerier ger vissa. djur, tama och vilda,
enorm ångest. Om man ENDAST fick avfyra fyrverkeri
Precis vid tolvslaget vore en skänk från ovan! Äger en
12 år gammal hund som har hjärtproblem nu
på äldre dar. Hon är redan skräckslagen av att
Smällare o raketer börjat avfyras i 4 dagar FÖRE
Tolvslaget på nyårsafton. Dessutom förorenas
Naturen av bly, kvicksilver och andra mycket farliga
Tungmetaller!! Vi får i te äta strömming från våra hav
Pga kvicksilverhalten är för hög... LOGIK/
DIN JÄVLA HORA! Låt våra traditioner va...

#5 Re: Begränsa fyrverkerierna

2012-12-31 09:39

#1: Hundägare - Begränsa fyrverkerierna 

MEN VAD FAN! Alla JÄVLA IDIOTER TYCKER ATT DET ÄR FEL ATT TABORT DEN SVARTA JÄVLA DOCKAN!! DET HÄR ÄR JU FAN EN STÖRRE TRADITION! TA OCH GÅ MED DINA JÄVLA HORA HUNDAR TILL EN PLATS DÄR DET INTE ÄR FYVERKERIER DÅ!!! LÅT OSS UNGEFÄR 9 MILJONER MÄNNISKOR I SVERIGE HA ROLIGT VI VILL FAN INTE ATT TVÅ SMÅ JÄVLA HORAHUNDAR SKA FÖRSTÖRA VÅRA JÄVLA TRADITIONER!!! FAN TA DIG!!!

 

MAMMAN SOM ÄR TRÖTT PÅ SNORUNGAR SOM INTE VISAR NÅGON EMPATI ELLER RESPEKT !!!!

#6 Re: Re: Begränsa fyrverkerierna

2012-12-31 16:06

#5: DIN JÄVLA HORA! Låt våra traditioner va... - Re: Begränsa fyrverkerierna

Moget svar från snorunge som vet inte vad fram och bak är !!!! Sådana som du är anledningen till att folk vill ha förbud. Tror du verkligen att nästan 9 miljoner vill ha fyrverkerier ?? Du verkar inte ha något innanför skallbenet så gå hem och lägg dig och kom tillbaka när du inte är 12 år gammal !! VISA RESPEKT !!!!!

bettan

#7

2013-01-04 12:38

Det finns ingen respekt kvar i samhället vad det gäller smällare och raketer och det är absolut inte ok att, som ca 10-åring springa runt inne på gårdar och bara smälla av raketer utan nån som helst kontroll!! Fruktansvärt för alla djur som är rädda. Inför en tidpunkt då det är tillåtet att smälla och ge straff till de föräldrar som skiter i vad deras ungar gör på nyår med smällare och raketer så blir det bra för alla!

Gäst

#8 Re: Re: Begränsa fyrverkerierna

2013-01-05 13:24

#5: DIN JÄVLA HORA! Låt våra traditioner va... - Re: Begränsa fyrverkerierna Vad jag vet så vill 6 av 10 ha förbud mot fyrverkerier! Och det får inte jag till att 9 miljoner skulle tycka att det är roligt! Enligt alla undersökningar är det bara några procent som skickar upp fyrverkerier, så du vet inget om verkligheten! Dessutom är det inte 2 hundar det rör sig om, utan 400 000 hundar plus minst lika många katter, och alla vilda djur som inte vet vad som händer! plus småbarn som ligger under sängen och darrar av skräck, och många dementa som tror att det är krig igen! Däremot tror jag inte på de som säger att krigsdrabbade är rädda, för vad jag kommit på så är de dem som är värst! Men sedan har vi miljöproblemet! På nyårsafton är det lika mycket tungmetaller i luften som det normalt blir på ett helt år av trafiken och alla andra utsläpp! Tycker du att det är ok att förstöra naturen för att du och några andra snorungar inte vet hur man egentligen firar in ett nyår! Och det är inte att roa sig på andras lidande!

Timotej

 


Gäst

#9 Inte bara ungar som är dumma i huvudet

2013-01-05 13:35

#6: MAMMAN SOM ÄR TRÖTT PÅ SNORUNGAR SOM INTE VISAR NÅGON EMPATI ELLER RESPEKT !!!! - Re: Re: Begränsa fyrverkerierna

Det är inte bara 12-åringar som är så korkade! Har fått raketer kastade på mig utav medelålders män, som med flit kastade dem på mig och min hund! Även föräldrar som två meter ifrån huset skickar upp raketer på juldagen, som ska vara en fridens dag! Två gemensamma saker för dessa personer är : 1. De är alltid män 2. I nästan alla fall är det invandrare! Så tyvärr växer de inte ifrån det, och vad gäller invandrare så måste någon förklara att detta inte är ok i Sverige! Det är även deras ungar som kastar raketer på bilar, och när polisen kommer även på dem! Man måste ta tag i den här frågan, även om det för vissa partier är känsligt!

 

MAMMAN SOM ÄR TRÖTT PÅ SNORUNGAR SOM INTE VISAR NÅGON EMPATI ELLER RESPEKT !!!!

#10 Re: Inte bara ungar som är dumma i huvudet

2013-01-19 19:48

Maksia

#11

2013-01-22 13:44

Det är på tiden! Min hund har lidit av detta elände inte bara på nyår utan veckor före och efter. Jag bara längtar efter ett försäljningsförbud!

Gäst

#12

2013-07-07 16:36

Det är verkligen på tiden att det görs något åt detta smällandet som skrämmer både "folk och fä"!!
Pyro

#13 För fyrverkerier!!!

2013-08-21 12:12

"Varje år skadas cirka 12 500 människor så allvarligt i kontakten med hund att de behöver uppsöka ett akutsjukhus. Det är uppgifter som Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, redovisar." Källa: Svenska Kennelklubben
http://www.skk.se/nyheter/2012/4/12500-skador-ar-inte-12500-hundangrepp/

"Varje år söker omkring 250 personer sjukhusvård efter fyrverkeriolyckor. Förbudet mot smällare som kom 2001 tycks inte ha fått någon större effekt. " Källa: Sveriges Radio
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=3340461

Dessa 250 som skadas av fyrverkeri är en piss i nilen jämfört med de skador som hundarna åstadkommer. Förbjud hundar istället. Mycket fler männiksor som skyddas av detta!

Gäst

#14

2013-10-04 18:08

Fyrverkeri är ett otyg för både människor och djur. Många har lite dåligt ställt i plånboken men raketer o smällare har dom råd med. Sorgligt att det säljs till yngre, tycker dom små smällarna är värre än raketerna
Polaris

#15 Vad sägs om sunt förnuft....

2013-12-29 15:10

När man skriver inlägg som är rent av hatiska så tappar jag både respekt för ens åsikt och kan nog inte annat tänka än att personen i fråga måste ha relativt lågt IQ när man inte kan motivera sin åsikt på ett bättre sätt än ta till skällsord samt fabricerad fakta. Syftar framförallt på dig "Låt våra traditioner va...". Om du försöker komma med argument som inte baserar sig på statistik utan åsikt så kan du inte heller förvänta dig att någon tar ditt "9 miljoner" på allvar. Diskussionen blir rent av löjlig. Jag föreslår att du sätter dig i skolbänken igen och kanske även tar en kurs inom retorik (ifall du inte vet vad det betyder föreslår jag hjärtligt att du åtminstone googlar det).

Gällande ämnet...Jag har både hundar och katter varav en del inte bryr sig om fyrverkerier och en del andra är livrädda. Jag anser att man bör respektera folks (samt djurs) rättigheter, åsikter, traditioner och ta i beakt samtliga. Därav är det väl kanon att förslagsvis enbart skjuta raketer mellan 18-02 på nyårsafton? I sådana här frågor är ju sällan alla nöjda med hur man kan lösa tvisten, men iaf så kan man ta hänsyn till alla parter utan att behöva starta ett bloggkrig.

Trött på folk som har fötts med en fungerande hjärna men inte verkar använda den...
Krisse

#16

2014-12-28 18:42

Följ mig på instagram @krisseandre545