solnaupproret

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition solnaupproret.

Carl Bernstein

#26 Lättledd fårskock??

2012-11-20 13:03

Hur dumma tror Per Grahnefalk (M) att vi är? Han försöker slå i oss att kommunens budget är uppdelad i olika "säckar". Han lägger kostnaderna för arenabygget och kommunens intäkter från markförsäljning i en fiktiv säck och stoppar kommunens övriga ekonomi i en annan "säck". Man bör påpeka att någon sådan uppdelning i olika säckar givetvis inte finns i verkligheten utan avyttrande av kommunens tillgångar tillfaller hela kommunens budget. Tillskottet kunde användas till att upprätthålla en god kommunalservice. Arenabygget kommer aldrig bli en god affär och kommer fortsätta sluka kommunens resurser. Frågan är bara hur mycket av vår välfärd som kommer att behöva gå till spillo. Rösta bort de cyniska valppolitikerna i nästa val!


Gäst

#27

2012-11-21 23:57

Satsa på barnens kulturutbildning!
MutHat

#28

2012-11-22 01:23

En arena byggs. Mycket svårt att få detta att gå ihop ekonomiskt. Samtidigt sker rejäla åtstramningar för aktiviteter för våra barn. Inte samma budget sägs det. Men inget jag tror på.
Alva, 13

#29 Mitt andra hem

2012-11-24 10:25

Solna Kulturskola är mitt andra hem!! Jag började på kulturskolan när jag var 5 och innan det så gick jag med dagis på gratis dans,teatrar, musikpatrullen o.s.v. Kulturskolan har lärt mig så mycket och det har betytt så mycket för mig. Man lär känna många nya vänner och när man är ledsen så blir man glad av att få sjunga, dansa och spela teater... Nu går jag på Kulturama inriktning sång, dans, teater och det hade jag inte gjort utan Kulturskolan. På kulturskolan får man uppträda och visa vad man lärt sig och jag har alltid älskat det, man får prova på att stå i rampljuset och tack vare det är min stora dröm att bli skådespelare...
Bob Woodward

#30 Det är så politikerförakt skapas....

2012-12-04 12:03

I Solna stad tar man hjälp av PR-konsulter för krishanteringen av arenakatastrofen. Man försöker medvetet föra sina väljare bakom ljuset, Pehr Granfalks senaste utspel att ljuga om att arenankostnaderna ligger utan för den kommunala budgeten är patetisk, även ett barn inser att tillgångarna som frigjorts vid markförsäljningen givetvis ska tillfalla hela den kommunalabudgeten och genom försäljningen har kommunens framtida tillgångar/reserver minskats. Det är naivt att tro att invånarna skulle falla för så simpel retorik, utan de kommer låta sin indignation gå ut över allianspartierna vid nästa val. Vad man skulle ha gjort istället är att lägga korten på bordet och öppet redovisa vad arenan sannolikt kommer att kosta men också redovisa kostnaderna för värsta tänkbara senario. Detta förutsättar givetvis att alla som kan hållas ansvariga för de tidigare besluten avlägnas från sina förtroende ppdrag och sina tjänster, så inget klander kan falla på de nuvarande politikerna och tjänstemännen. Att slingra sig och vara för smart genomskådas som sagt av väljarna och spär på politikerföraktet.
AB Skum & Rask

#31 Skrämmande och cyniskt resonemang av Pehr Granfalk (M)

2012-12-04 13:51

Pehr Granfalk (M) tar verkligen priset, han har råd att " investera "för framtiden" i arenaprojektet ett projekt som de flesta bedömare är säkra på blir en gigantisk förlustaffär. Han envisas fortfarande att att göra fiktiva uppdelningar av kommunens tillgångar och medel. Han försöker sedan få folk att förstå att det skillnad på investeringar i arenan och rena kostnader för barnkultur, som om barnkultur inte är en investering för framtiden. Rena rama retoriska själmålet. Ni kan läsa själva hur illa det ser ut i senaste nummret av Mitt i Solna. Lägg av med tramset Pehr Granfalk (M), satsa istället på ärlighet, ånger och ödmjukhet. Dessutom är det i strid med kommunallagen att spekulera med invånarnas skattemedel och sätta vår välfärd på spel. Skomakare bliv vid din läst, kommunalgubbar ska inte leka affärsmän, det slutar ofelbart i ekonomisk ruin.

The Observer

#32 Att klammra sig fast vid makten till varje pris...

2012-12-04 14:02

Det gäller att ljuga, manipulera och mörka för att arenaskandalens konsekvenser för den kommunala budgen inte blir uppenbar för invånare innan nästa val. Ju mer ni sprattlar desto mer snärjer in er.


Gäst

#33

2016-05-29 12:43

Mitt barnbarn både dansar och spelar piano där och jag själv följer med Det vore synd om dom inte fick vara kvar i sin kära skola