Nu är det väl dags att byta Reinfeldt och company

Svea

#26

2012-01-05 10:21

Skulle gärna se att de försvann idag, men tycker inte det finns något alternativ, S drar sig alltmer till höger, tyvärr!

Gäst

#27

2012-01-05 12:57

Byta ut Reinfeldt och company, visst, självklart ... men mot vad??? Det enda rätta måste, med hänsyn till stärkandet av chansen till mänsklig överlevnad - och framtid för våra efterkommande - MILJÖPARTIET, som ju verkar ha de flesta av "Hästarna hemma!!!"

Gäst

#28

2012-01-06 00:58

Kampen går vidare!
Bara jag

#29 Under vår blå himmel !

2012-01-06 10:47

Finns idag allt för många som fått en skev bild av vårt demokratiska land! Det är inte demokratiskt längre ! Tyvärr ser inte arbetaren det längre, De anser att de fått vad de behöver, de har fått skola vård och omsorg, de fått sina barn och trygghet. Nu vill man inte längre vara med och göra det bra för andra längre. det tycker jag personligen är otäckt. Läser ibland kommentarer...Jag betalar gärna för mig och mina barn. Jaha..detta är just det som skrämmer. För har de förstått vad ett tryggt och demokratiskt land är ? vad det ger ? Nej tror inte det.

Den blå himlen är inte längre så blå. Den blir smolkigt grå.Borgarna lyckades få folket att tro på en framtid där de roffar åt sig av skattemedel, ett samhälle som stoppar pengar in i privatiseringens underbara värld, pengar som inte kommer åter, in i vår välfärd, dessa pengar blir till fin villa, solresor och andra kapitalvaror, placeras utomlands osv. Borgarna skriker att skolan måste bli bättre 1 Ja kanske det, men att piska och dona förändrar inget, det blir värre, barn till de som har det sämre ställt får tuff uppväxt, föräldrar som tappar ork, som har ångest orkar inte med sin vardag, kanske tror borgarna att de mår bra ? för de har ju sagt att fattiga jagar bäst.Jag har sorg, jag saknar det folk och det land Sverige har varit, för det var ändå bättre ! Ett land som slutar bry sig om varandra, blir kallt och grått...Jag vill ha värmen åter, en klar blå himmel och känna samhörighet,även om jag råkar vara fattig. Det är inte pengarna, det är humanismen, solidariteten och friheten jag saknar.

Den får vi inte av att behandlas som brottslingar för vi råkade bli arbetslösa eller sjuka ! Vi behöver ta tillbaka all pengar som idag går in i den privata kapitalismen, så vi kan hjälpa varandra och skapa jobb, som förbättrar vårt liv och leverne.

Gäst

#30

2012-01-06 13:43

Vakna svenska folket innan hela välfärdslandet krossas!

Gäst

#31

2012-01-07 09:40

Det måste bli en förändring i vårt samhälle.........

Gäst

#32

2012-01-07 09:58

Nu har vi fått nog!!

Gäst

#33

2012-01-07 14:36

All insane är et moras för Sveriges framtid/barn

Gäst

#34

2012-01-07 18:29

Det är hög tid för regim skifte NU!

Gäst

#35

2012-01-08 02:21

AB Sverige till salu?
Många fråga sig hur kan arbetslösheten vara så stor.
Låt oss vrida klockan tillbaka till 1976. Då hade Sverige en arbetslöshet som var under 3%. Vi hade en stor offentlig sektor där de kunde få arbete som annars tvingats stå utanför arbetsmarknaden.
Borgligheten kallade det för den ofantliga sektorn.
Idag ser ni själv med facit i hand vad vi har fått för samhälle. Mer och billigare prylar, utförsäljning av flera gemensamma tillgångar. Politikerna sålde ut bla. ut energibolagen, trafikbolagen. Listan kan göras nästan oändlig.
Vad har vi fått? Vi som jobbar har fått "jobbskatteavdrag", men alla andra då?
Är det så vi vill ha det?
Jag har ingen del av denna Usaisering av Sverige. Detta vart ett helt annat Sverige som jag föddes och växte upp i.
Jag relaterar till Ernst Vigfors tal: "Har vi råd att arbeta?"
Per-Albin Hansson gick i bräschen för detta uttryck som från början kommer från de gamla grekerna. "Från var och en efter förmåga. Åt var och en efter behov."
Jag har ingen superkur, men på många områden vill jag vrida klocka tillbaka.
Jag vill ha en politik som tar ansvar utifrån medmänsklig värdegrund.
Den nuvarande politiken gynnar ingen på sikt,alla kan bli sjuka och på våra äldre dar vill vi ha en värdig vård.


Gäst

#36

2012-01-08 13:28

Vi måste inse att varje invånare i Sverige har lika rättigheter o värde. Dagens klass-samhälle måste förbättras till att fler får det bättre o att den rika delen måste betala mera o avstå från sina privilegier.

Gäst

#37

2012-01-08 20:48

Få slut på psykisk fysisk ekonomisk tortyr misshandel diskriminering av människor Det som krävs är omgående akut byta ut egoistiska psykopatiska nonchalanta Reinfeldt och company som inte lyssnar agerar förstår lurar sviker människor som leder till en lång plågsam död till mötes pga deras så kallade ansvar över sverige och deras befolkning.DOM MÅSTE STOPPAS NU!

Gäst

#38

2012-01-10 03:27

Ju fler som skriver på desto bättre så denna socialdarwinistiska regering förstår hur illa dem behandlar våra medmäniskor i ett land som omvärlden såg upp till innan dessa två herrar beslöt sig för att rasera ock plåga våra medborgare till förmån för allehanda riskkapitalister. Låt oss ta tillbaka vårt land och sparka dessa dessa nyliberaler dit dem hör hemma.

Gäst

#39

2012-01-28 09:00

Borg och Reinfeldt har sålt ut ALLT ... alla tillgångar som SVENSKARNA i Sverige tillsammans tidigare har ägt.Rösta bort Reinfeldt är mitt definitiva råd!
Singot

#40 Re:

2013-03-06 22:26

#5: -

Instämmer till 100 % !