Behåll fältgruppen i Umeå!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Behåll fältgruppen i Umeå!.


Gäst

#1

2016-10-06 17:25

Umeå klarar sig inte utan våra underbara fältare.

Gäst

#2

2016-10-06 17:44

Fältgruppen gör skillnad för så många ungdomar. Deras varma och trygga närvaro får inte försvinna!!!

Gäst

#3

2016-10-06 18:00

Gruppen behövs.

Gäst

#4

2016-10-06 18:22

De min förlängda arm, får en kontakt med ungdomar som inte vi föräldrar får. Jag har stort förtroende för fältgruppen, har deras telefonnummer bland mina kontakter i mobilen.
Det är nog många ungdomar som mår dåligt och far illa i Umeå. Att dra ner på eller ta bort fältgruppen skulle vara förödande.
Jag tänker att de skulle vara fler personer i fältgruppen istället.
Hälsningar från en mamma till två tonåringar i Umeå!

Gäst

#5

2016-10-06 18:33

Fältarna är ett måste

Gäst

#6

2016-10-06 18:51

Snålheten ska inte bedra visheten. Som skattebetalare är jag övertygad om att vi alla tjänar på att hjälpa ungdomar nu istället för att de hamnar snett för resten av livet ur ett individ och samhällsperspektiv har vi allt att vinna på detta. Fältarna gör ett fantastiskt jobb för att stötta våra unga.

Gäst

#7

2016-10-06 18:51

Har under många år mött fältgruppen och sett det professionella arbete de utför.
En nerdragning av tjänster kommer att bli en kostnad för andra delar av kommunens sociala skyddsnät.
Den tilltro till gruppen som skapas bland föräldrar och ungdomar går inte att värdera.

Gäst

#8

2016-10-06 18:59

Jag tycker det är otroligt viktigt att fältarna finns kvar i den skala de är nu. Dom är så jätteviktiga för våra ungdomar. Dom möter dem och skapar kontakter ute på skolorna , ungdomsgårdar och kan sen möta dem också ute på stan och vid grillplatserna exempelvis. De får en nära kontakt med ungdomarna. Det är jätteviktigt att fältarna finns ute bland ungdomarna. De gör ett så bra jobb allihopa och har mycket erfarenhet och kunskap att både få stötta ungdomarna och även vara bra stöd för föräldrar som när man behöver råd kring svåra situationer med våra ungdomar. Dom är jätteviktiga och behövs.

Gäst

#9

2016-10-06 19:40

Fältarna är de som känner våra ungdomar bäst här i Umeå. De har även stenkoll på olika droger som florerar och vad vi föräldrar ska tänka på.
Detta gäng ses som vänner och en trygghet hos många av våra ungdomar ute på stan.

Gäst

#10

2016-10-06 19:41

Har sett dem i arbete och som förälder haft nytta av dem. De gör ett kanonjobb.

Gäst

#11

2016-10-06 19:44

Har själv jobbat i Fältgruppen, och vet vilket fantastiskt jobb dem gör, och alltid finns där för ungdomarna. Vore en katastrof om man drar ner bemanningen där den behövs som mest. Alltså hos våra unga, med andra ord VÅR FRAMTID.

Gäst

#12

2016-10-06 20:09

Tycker att fältklubben ska få vara kvar.De gör ett bra jobb.

Gäst

#13

2016-10-06 20:13

För att Fältgruppen tar ansvar för och är betydelsefulla för framtidens hopp, allas våra ungdomar.

Gäst

#14

2016-10-06 20:15

Förebyggande arbete är det som behövs!

Gäst

#15

2016-10-06 20:46

Kommer vi att spara? Nej! I långa loppet kommer både ungdomar och samhället att förlora.Dom hinner fånga upp ungdomar som har hamnat lite fel i tid! !!!! Ungdomarna är viktig det är dom som är våran framtid! Vad tänker ni på? !

Gäst

#16

2016-10-06 20:56

Jätteviktigt att fältgruppen får vara kvar! Dom gör ett otroligt viktigt jobb! Ungdomar kan man inte spara pengar på!

Gäst

#17

2016-10-06 21:06

Av brevet att dömma behövs fältgruppen , det är solklart Tror även att de är för få ändå
Ungdomar behöver vuxna att prata med och ty sig till Många kanske inte har någon som bryr sig om de. Varför ska det alltid dras in där det verkligen behövs

Gäst

#18

2016-10-06 22:08

Fältarna gör en kanoninsats för våra ungdomar och är en enorm trygghet och till jättestor hjälp för oss föräldrar. Dom har förhindrat att många av våra ungdomar hamnat i trubbel. Helt vansinnigt att dra in på en sån verksamhet som gör en sån otrolig insats för våra ungdomar och oss föräldrar.

Gäst

#19

2016-10-06 22:10

Möter Fältgruppen ofta i mitt yrke! De behövs!!

Gäst

#20

2016-10-06 23:30

Fältarna behövs. De räddar och hjälper så många människor. Hade det inte varit för dom hade många inte varit där de är idag.

Gäst

#21

2016-10-06 23:39

Behåll fältgruppen för säkerheten för våra barn och ungdomar!
FB

#22

2016-10-07 00:54

Jag har själv aldrig behövt dem, men dom har alltid funnits där. Jag har sett dem jobba, jag har sett dom hjälpa, och det gör dom med glädje. Men framförallt med kärlek! Som Saga beskriver, så är dom alltid trevliga, oavsett situation,bemötande eller respons hos ungdomarna.  Jag vet så många av mina vänner som inte hade överlevt utan dem, som har blivit guidade och räddade från droger,bråk & självmord pga fältarna.  Jag vill inte föreställa mig ett Umeå utan fältgruppen, det är skrämmande. Med tanke på hur snett många har hamnat trots deras närvaro,tänk då hur mångla fler som skulle hamna fel utan dem? Jag vill inte bo i ett Umeå utan fältgruppen, för jag vet hur mycket dom gör och jag vet hur mycket dom påverkar. 

 

Om ni ska skära ner på kostnader, så skär ner på annat. Till exempel detta med kulturhuvudstaden. Umeå kommer aldrig att vara vackert om våra umeåbor inte mår bra. Jobba inte bara på ytan, utan börja från grunden! Ytan kommer aldrig att vara fin om insidan är skit. Och ett beslut som detta skulle bara göra det tusen gånger värre. Tänk på det! /F 


Gäst

#23

2016-10-07 04:30

Detta är så bra att dom finns.
Som förälder kan man få hjälp av fältgruppen vid oro över sitt barn.

Gäst

#24

2016-10-07 05:14

Svik inte våra ungdomar! Behåll full styrka på fältgruppen!

Gäst

#25

2016-10-07 05:27

Fältarnas arbete är jätteviktigt för både ungdomarna och föräldrarna. Oberoende av vilken familjesituation ungdomarna kommer ifrån.