Rädda Götetorpsskolan!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rädda Götetorpsskolan!.


Gäst

#1

2016-10-05 10:18

Förslaget som Socialdemokraterna i Hammarö kommun förordar - dvs. att lägga ner två av tre skolor inne i Skoghall - är ett mycket dåligt förslag. Götetorpsskolan är en skola som fungerar mycket bra, där både barn och lärare trivs och presterar bra. Att slå ihop Skoghalls tre skolor till en storskola tror jag inte gynnar någon, och framförallt inte våra barn. Barn i låg- och mellanstadiet (6-11år) har ett större behov av att bli sedda för den individ de är och bara inte bli "en i mängden" som de riskerar bli när elevantalet blir såpass mycket större som × 3.
Tycker att barnen på Götetorp har fått stå ut med mycket sedan deras skola brann ner på nyårsafton. Jag är orolig!

Gäst

#2 Re:

2016-10-05 12:30

#1: -  

 Håller helt med.

 

Det är sorgligt att barn i den åldern ska behöva vara med om att "The show must go on...".
Självklart är uppbyggnad av skolan också en stor fördel för många generationer framöver, inte bara för de barn som varit med om branden.

På Götetopsskolan jobbar än idag personal som arbetade där när jag gick på lågstadiet. Det var ca 24 år sedan. Det är fantastiskt i sig och något som poliker och kommun bör tänka på när de tar sitt slutgiltiga belsut om detta. Skolan har med andra ord inte bara varit en trygg plats för barn och ungdomar, utan också för de pedagoger som bevisligen har trivts så bra att de har valt att finnas kvar på skolan som arbetsplats under så lång tid.


Gäst

#3

2016-10-05 14:35

Vill att skolan bygga upp igen!

Gäst

#4

2016-10-06 04:16

Skolan och förskolan.dagis behövs i närheten där barnen bor.nära hemmet och inte stora centrala enheter som alla vistas i

Gäst

#5

2016-10-06 05:03

Att lägga ner två mindre skolor och göra en stor är inte att sätta barnens behov först!! Götetorpsskolan innebar en trygg skolmiljö med god gemenskap över klassgränserna. I en liten miljö kan lärarna se varje barns behov och hinna med att hjälpa de barn som är i behov av särskilt stöd. Även mobbning kan lättare förebyggas och upptäckas på en mindre skola. Min förhoppning är att politikerna tänker med hjärtat och inte med plånboken den här gången!


Gäst

#6

2016-10-06 15:30

Viktigt att bevara de små fina skolor vi har. Det ger barn och personal en god miljö och stärker tryggheten.