Stöd SVT:s sändning av dokumentär om Ukraina

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stöd SVT:s sändning av dokumentär om Ukraina.


Gäst

#76

2016-04-28 14:32

Opartiskhet är information från alla sidor

Gäst

#77

2016-04-28 18:26

Min sonhustru kommer från Odessa. Därför vet jag vad som där hände den andra maj 2014. SVT's nyhetsrapportering om Ukraina är skamlös. Om nyhetsrapportering närmar sig krigshets måste man protestera.

Gäst

#78

2016-04-28 21:17

SVT är skamliga när man viker sig för den härskande klassens påtryckningar

Gäst

#79

2016-04-29 05:23

Vad finns att dölja?
Robbie
Gäst

#80

2016-04-29 05:45

Jag är emot Statlig Censur av dokumentärer och tycker att SVT har misslyckats i sin roll som oberoende part i politiska frågor när de stoppar visningen av dokumentären.

 

dessutom är jag rysktalande och förstår båda sidorna, har SVT oklarheter kan jag översätta både Ukrainiska och Ryska källor åt dem istället för att de ska lyssna på politiska propagandanister

Robbie

#81 Re: Re: Proukrainska organisationer och NATO-lobbyn försöker tysta ner det fria ordet!

2016-04-29 05:54

#30: Maidan Norway - Re: Proukrainska organisationer och NATO-lobbyn försöker tysta ner det fria ordet! 

 Men nu ljuger du.

Filmen är inte kontroversiell för någon förutom dem som är för odessa-massakern.

och som är emot att Krim faktiskt alltid har varit Autonom region både för och efter assosieringen till Ukraina och därmed har enligt folkrätten att rösta om federation, precis som scotland t.ex.

Vad är kontroversiellt med detta? Inget för en som står upp för yttrandefrihet! Du ser på Krim som en ägodel , vilket det aldrig har varit, står i varenda faktabok dessutom.

Odessa-massakern finns det filmbevis på, inbrända lik på foton och de som överlevde blir slagna och beskjutna av slaviska facister, vad är kontroversiellt med det???

det kontroversiellt att visa nynazister, är det det du säger?


Gäst

#82

2016-04-29 06:42

Det är en skandal att uppgifter om beskjutningarna på Maidan som redan BBC beskrivit inte belyses mer. De innebrända och alla andra offer förtjänar onekligen en bäťtre attityd än Wadströms. De högerextrema har fått verka fritt med västligt stöd för att skrämma, hota och döda oppositionella.
Hur Radions Wadström kan måla ut en prisbelönt dokumentär som bristfällig och själv rapportera så mycket felaktigheter. Gör det till en fråga om inte en dokumentär om Wadströms missledande rapportering skulle bli sevärd också den.


Gäst

#83

2016-04-29 07:02

Därför att det är på tiden att konflikten inte belyses så ensidigt som hittills gjorts. Vi tittare är mogna att göra egna bedömningar.

Gäst

#84

2016-04-29 07:04

En markering mot att Publlc Service systematiskt bryter mot sitt eget, avtalsmässigt grundade regelsystem. Trovärdigheten idag obefintlig!

Gäst

#85

2016-04-29 07:16

"Stöd SVT:s sändning" står det i rubriken.

Men det är just SVT (under osaklig påverkan av SR och gud vet vem) som stoppat Moreiras dokumentär.

Jag stöder inte SVT eller andra förespråkare för en unipolär värld. Jag stöder pluralism.


Gäst

#86

2016-04-29 07:22

Vill ha fri nyhetsförmedling utan censur!

Gäst

#87

2016-04-29 08:01

Pga Sverige är demokratiskt land o ger möjlighet till alla se olika sidor av såna information o skaffa egen opinion....

Gäst

#88

2016-04-29 08:18

Jag är frustrerad över all missledande information i massmedia om Ukraina och över den ryssofobi som sprider sig i massmedia, som också kan kopplas till Värdlandsavtalet och vidare Nato anslutning. bl.a därför är det viktigt med andra kunskaper och en mer problematiserade bild av händelserna i Ukraina.

Gäst

#89

2016-04-29 08:27

Det bor många flyktingar från Ukraina i Sverige som intygar att händelserna har gått till som filmen beskriver. Att det är fascisterna som tagit över är inte vår beskrivning. Det beskriver dom själva genom sina nazistflaggor och intatuerade hakkors på armar, bröst och ryggar. Public services uppgift är att kritisera EU- och USA- imperialismen som genom våra skattemedel stödjer mördandet. Låt sedan våra makthavare berätta för oss varför fascismen för närvarande har blivit så viktig.

Gäst

#90

2016-04-29 09:19

Det är faktiskt nazister som våra politiker ger svenska skattepengar till, SvT är rädda att folk får kunskap om detta.

Gäst

#91

2016-04-29 09:50

Gillar inte att media hela tiden undanhåller information till det svenska folket.

Gäst

#92

2016-04-29 14:16

För ett minimum av balans inom svts ser jag det viktigt att denna dokumentår visas.
Björn

Gäst

#93

2016-04-29 16:11

Jag har tidigare varit i kontakt med Fredrik Wadström. Det enda märkliga med honom är att en så arrogant och obildad person kan vara anställd på SR och med sådan despotisk makt. Hans stora förtjänst är hans naivitet och aningslöshet. Efter Charlie Hebdo fick han "förtroendet" att göra en hel serie program om angrepp på yttrandefriheten från häxbränningarna fram till idag. Jag lyssnade och lyssnade. Men den i särklass värsta händelsen, inte bara ur svensk synvinkel, lyste förtvivlat med sin frånvaro, LULEÅ 40. Jag kastade mig på tangentbordet och fick följande svar från Fredrik:

Hej Nils,

Roligt att du lyssnat på hela serien men jag har lite svårt att

förstå dina invändningar. Jag kan inte se att någon information

som gått ut om programmen skulle ha antytt att vi skulle ta upp

Luleå 1940. Vi kan förstås göra en lista över hundra ämnen som

olika lyssnare tycker borde ha varit med men så är det ju alltid

med ett brett tema.

. . . . . . . . . . . . . . .

Mvh,

Fredrik

Det kan tilläggas att Luleå 40, attentatet mot Norrskensflamman, genomfördes av en del av statsapparaten, officerare från Boden, en journalist från Norrbottenskuriren och Luleås egen stadsfiskal (polischef och chefsåklagare) var ledare och organisatör. 5 människor dödades, 2 barn och 3 journalister och grafiker. Förövarna trodde, att det var någon sorts sanktionerad krigshandling för att få Sverige att gå med i kriget på Finlands och Tysklands sida. Därför kunde man inte undgå att gripa dom, och det blev för syns skull, symboliska straff för skadegörelse. Dom frikändes rättsvidrigt för mord och stadsfiskalen frikändes helt.
Detta var startskottet för en hel serie angrepp mot yttrandefriheten: Transportförbud av antinazistiska tidningar, censur av Karl Gerhards revyer, ingrepp mot Dramatenföreställningen av Vilhelm Mobergs "Rid i Natt" och slutligen en gruvlig hämnd på dom som inte höll med om att "Finlands sak är vår" - dom placerades i koncentrationsläger.

Det kan inte bli mycket värre och kan man bortse från detta, då kan man ta sig till med vad som helst i Ukraina.
Det hör till saken, att jag var 2 år och låg och sov inom hörhåll för smällen.

Gäst

#94

2016-04-29 18:47

sanningen ska fram

Gäst

#95

2016-04-29 19:14

För att det är censur och grundlagsvidrigt att en film med stort allmänintresse stoppas efter påtryckningar!

Gäst

#96

2016-04-29 21:51

SvT ska ge en ALLSIDIG bild av händelser i världen och inte vika ner sig för Ukrainas ambassadör och den svenslka NATO-lobbyn när dessa vill stoppa visningen av filmen i svensk TV.
P

#97 Sluta stöd SVT!

2016-04-30 00:36

Sluta stöd SVT och deras marxistiska propaganda. Bojkotta SVT och säg upp TV-avgiften.


Gäst

#98 Filmen antagligen för känslig för regeringen för att få visas i svensk TV?

2016-04-30 01:21

EU var i högsta grad inblandat i den Ukainska revolutionen. Sverige är en medlem av EU och därmed även inblandat. Regeringen med Wallström och Löfven liksom hela oppositionen har bundit sig hårt för "kuppmakarna". Skulle filmen visats så hade det ju framgått för svenska folket att hela den politiska eliten i Sverige har fel. Däför läggs locket på.

Den som söker på nätet finner lätt bilder när ukrainske nazistledaren Oleh Tyahnybok träffar Catherine Ashton, utrikesministern i EU, och den tyske utrikesministern Steinmeier och  U.S. senatorn John McCain m.fl.

 Man skäms och man mår illa. Det är nog bäst att den här filmen inte visas. För om folk får reda på hur det ligger till så skulle de tappa allt fötroende för både politiker och media.

 

   


Gäst

#99

2016-04-30 06:50

Viktigt!

Gäst

#100

2016-04-30 07:13

Yttrandefrihet. Ingen ska tala om vad sverige ska göra!