Ändra reglerna för nystartsjobb och lönebidrag

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Ändra reglerna för nystartsjobb och lönebidrag.

Gäst

2016-04-11 13:46

Pansionen, sjukersättningen och bostadstillägget bör höjas för den är förlåg. Det bör gå fortare att få lönebidrag när man jobbar. Jag jobbar på ett företag enskild placering inom dagligverksamhet och jag har jobbat på företag sen år 2010 och jag är på väg att bli anställd och få lön och tar så långtid väntat i 6år på lönebidrag. Det är på hsb i hallunda som jobbar på. Sen vill jag ändring på att det skall kosta lika mycket att antälla en person på ett jobb oavsätt om man född i Sverige ellet från ett annat land. För jag har hört att det är billigare att anställa en person på ett arbete från polen än att anställa en som är född i sverige och så skall det inte vara det är ju diskriminering att vissa folkslag kostar mer att anställa på företag. Det är många som får vänta på jobb i sverige länge fast man är svensk och det är skandal och bör man göra ändring så svenskarna får snabbare jobb.

Gäst

#2 Re:

2016-04-11 15:01

#1: -  

Arbetsgivare lovar mycket som de inte håller när man har daglig verksamhet, många arbetsgivare känner inte till reglerna heller

Gäst

#3 Re: Re:

2016-04-12 11:03

#2: - Re:  

väldigt dåligt att en som haft sjukersättning/förtidspension i många år inte kan få lönebidrag/nystartsjobb även om en arbetsgivare vill anställa henne/honom utan att behöva vänta minst 3 månader/12 månader till