Smålandsuppror

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Smålandsuppror.


Gäst

#1

2015-11-12 00:34

Må jo hjelpa til =)

Gäst

#2

2015-11-12 07:40

Bara en idé...
Kan inte "Swedish welcome" finansieras av alla de företag som är med?
Det mest vanligt förekommande är att företagare hyser borgerliga värderingar och är negativa till skatter.
Varifrån borde pengarna komma nu när verksamheten är igång?
Detta känns som ett ideologiskt ställningstagande som jag inte ensidigt kan köpa rakt av då det skevar.
T.ex. kultursektorn som jag själv jobbar inom har utsatts för ganska kalla resonemang om självfinansiering.
Men...som varm anhängare av ett gemensamt skattesystem för att bygga vårt land stödjer jag detta med mitt namn.
Tänk på denna text du läsare innan du klagar på skatter nästa gång så blir kanske dina tankar lite mer balanserade.
Bra jobbat och lycka till med detta utmärkta och framgångsrika initiativ! :-)

Rolf Guldström
Ansvarig för denna petition

#3 Re:

2015-11-12 12:47

#1: -  

 Varmt välkommen att hjälpa till.

Berätta för alla du känner och samla in många underskrifter så skall vi se till att få svar av ministern.

 


Gäst

#4

2015-11-12 16:06

Turisme er impotent for SE.

Gäst

#5 Re:

2015-11-12 18:02

#4: -  

 Yes, IT is the fastest growing business and it is our future


Gäst

#6 Re:

2015-11-12 19:04

#2: -  

 Alla företag som går med som medlemmar är  redan med och finansierar. Men branchen i stort behöver denna stöttning just nu innan det är självbärande. Besöksnäringen har alla möjligheter att ge fortsatt stora skatteintäkter genom att växa sig starkare som näring. En näring som erbjuder viktiga första jobb till såväl ungdomar som utrikesfödda. Två grupper som idag har svårt att komma in på arbetsmarknaden och som vi fortsatt behöver ha mycket fokus på att ge jobb i framtiden.


Gäst

#7

2015-11-12 19:42

Turism är blodådern för en levande landsbygd...
Anton

#8 Re:

2015-11-13 11:06

#2: -  

 Vi har redan världens högsta skattetryck på oss, arbetare idag. Men vi har inte världens bästa välfärd.

Tills dessa två punkterna är någorlunda överens, så har svensk regeringen ingen legitimitet att driva in skatter som inte går tillbaka till medborgarna inom Sverige!

Tänk på det du!


Gäst

#9 Re: Re:

2015-11-16 06:47

Guldström

#10 Re: Re:

2015-11-16 06:51

#8: Anton - Re:  

hej Anton. Visst har vi högt skattetryck men Turism är vår största export och vi drar in mest pengar till statskassan så om det är någonstans vi skall satsa våra skattepengar så är det just på besöksnäringen.