Upprop för bevarande av Kusens Backe
Kontakta namninsamlingens skapare
Finns andra platser att bebygga som inte skulle påverka naturen i lika stor utsträckning.Dessutom tycker jag stan ska se till SVENSK byggtradition och neka till privata stenpalats.
Resten av Europa går åt motsatt håll, se tex Paris eller Berlin.....
Kusens backe i Södertälje bör även bli fridlyst för sin västfauna, där även skolbarnen får lära sig hur man kan njuta av naturens fördelar!!!
Djur och människan är i behov av grönområde det ger ett lugn
Rör inte vår oas
Kusens backe är stadens oas, den behöver vi. Vem vill bo i en stad med bara betongdjungel. Barnen från skolan är ofta där och springer och har orientering, själv går jag där varje vecka med hundarna. På mina promenader möter jag ofta joggare och andra hundägare, vart ska vi gå om kusens backe försvinner. Den skogen är ju en stor del av det som gör staden attraktiv, rör den INTE!
Kolla vad ni skriver på
Har ni kollat exakt vilka planer det handlar om innan ni skriver på här? Det känns som om detta mer rör sig om ryktesspridning än baserar sig på fakta. Ja, det finns planer, och de är väl underbyggda och tänkta att öka tillgängligheten för fler...
Re: Kolla vad ni skriver på
#20: noggrann - Kolla vad ni skriver på
Som du själv skriver så finns det planer. Kommunen jobbar med en ändring av detaljplanen. I uppropet finns beskrivet precis vad det gäller för den som vill och orkar läsa så det är ingen ryktesspridning som du skriver. Om du tycker det är väl underbyggt så får det stå för dig. Vi som står bakom uppropet, och flera andra tydligen, är av annan åsikt. Vi vill att Kusens Backe ska bevaras av flera själ. För varje nytt bygge i området så minskar argumentet för ett bevarande. Vill man så åstadkomma något så måste man agera.
Folk som skriver på detta upprop har nog läst igenom det och är bättre insatta än du tror.
| This discussion has been closed. |