Snälla, låt mig och alla andra veganer få ordentlig mat i skolan!

Christian
Gäst

#76

2015-06-02 18:45

Hoppas på en bättring!


Gäst

#77

2015-06-03 08:47

Vegansk mat är fortfarande ett stort ökande behov men finns i fåtalet skolor, affärer, restauranger m.m.

Gäst

#78

2015-06-11 11:35

It is a great, peaceful, joyful, relieving sensation to know that you are not causing suffering and death to animals when you eat.
For children all around the world it should be a given right not to have to eat dead bodies or even see dead bodies served as food

Gäst

#79

2015-07-09 19:07

Som vegan brukar jag få otroligt dålig mat i skolan vilket varken mättar mig eller innehåller näringen som jag behöver.
Varför ska vi som väljer bort döda djur få äta värdelös mat som inte ens fått en liten tanke bakom sig.

Jag brukade få äta BARA ris till lunch och det var inte särskilt kul.

Gäst

#80

2015-11-23 18:08

Rätten till veganmat i skolor, ålderdomshem m.m. borde vara lagstadgad!
Djupedalskolans elev

#81 Re:

2015-12-07 12:33

#1: -  

 Det är eget komplicerat ämne. Veganer borde få vegetarisk mat och allätare borde få kött.

I min skola så serveras kött nästan aldrig samtidigt som vegan-mat tar över trots ATT BARA UNGEFÄR 15-30 AV SKOLANS

300 ELEVER ÄR VEGANER. Resten av eleverna får nöja sig med vetebullar fullpackade med tinade grönsaker.

Frustrerad ovo-lakto-vegeterian

#82

2016-05-31 11:18

Jag är ovo-lakto-vegeterian och sa att jag ville ha vegetarisk kost i skolan. Maten jag fick var dock inte vegetarisk. Som exempel innehöll smöret som maten stektes i lanolin, som kan innehålla rester efter döda djur. När jag tog reda på vad maten innehöll sa jag att jag inte ville ha någon mer mat. Skolan envisades med att jag skulel ha mat och jag fick grönsaker och frukt. Grönsakerna och frukterna är inte ekologiska och jag mår extremt dålig av maten. De ekologiska frukterna och grönsakerna jag har hemma mår jag inte dåligt av. Skolan försöker att tvinga i mig mat som jag blir sjuk av, och jag fick koncentrationsstörningar av maten så att jag inte klarade av att koncentrera mig ordentligt på lektionerna. Nu för tiden slänger jag den giftiga maten i komposten i smyg.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2020-11-10 21:20


Therese

#84 Inte okey

2020-11-14 07:13

Som kungälvsbo blir jag riktigt förbannad. Självklart ska man få mat i skolan efter den kost som individen har. Religion har ett alldeles för stort övertag i samhället medan ungas ståndpunkter inte tas på allvar.