Anmäl ordningsvakten 6 feb 2015

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Anmäl ordningsvakten 6 feb 2015.


Gäst

#426

2015-02-10 23:20

Mot våld

Gäst

#427

2015-02-10 23:43

Skrivit under!!!

Gäst

#428

2015-02-10 23:58

Vansinne...ännu en aggressiv anabola missbrukare som utbildad sig till vakt. FEGIS!

Gäst

#429

2015-02-11 00:04

Jag säger som en vän, eran då polis och väktare håller varandra om ryggen och missbrukar sina befogenheter får vara över nu. Inte acceptabelt någonstans i ett rättsamhälle, dessutom med den självbild vi svenskar har. Dags att folkvalda och rättsväsendet börjar se allvarligt på det allmer sjunkande förtroendet från allmänheten.

Gäst

#430

2015-02-11 01:13

Det som man ser på videon gör ont !!!
Halåååååå det är ett barn som ligger redan på marken!
Det här barnet kunde ha dött
Är det så nan hanterar en situation med ett barn som är inblandat?
Jag hoppas att de här vakterna blir dömda för barn misshandel .
sasha

#431

2015-02-11 01:18

Som vanligt så tar tidningarna allt ur sin mening!

Ja i detta fallet så handade det om ett barn, en 9 åring!

Det konstiga är att om man är 9 år gammal så borde man ju veta hur man ska uppföra sig gentemot andra, och mot ordningsvakter/polisen? Det vet till och med min yngsta på 4,5 år.

Det man kan se om man utgår ifrån FLERA videor, alltså inte enbart den som publicerats via olika tidningar och övriga sociala medier, är ett barn som våldsamt gör motstånd vid gripande.

Orsaken till gripandet var del att pojken var efterlyst, dels att dom spottat på främande människor, stökiga, och till och med bitit en person så allvarligt att den fick uppsöka sjukvård!

Kollar men filmen så ser man ett barn som försöker ta sig loss, vakten håller emot vlket medför att barnet slår i huvudet- JA, men det är inte vakten som medvetet lyfter barnets överkropp och dunkar ner han i backen!

Man ser hur vakten håller fast huvudet mot backen- JA, men varför gör han det tro ni? Jo för att förindra barnet från att bita och spotta på han! Alla som jobbar inom sjukvård/polis etc vet att man kan bli smittat av diverse sjukdomar via bett/saliv, och säkerligen är detta inget vakten vill ska ske. och pojken är dessutom så vild så han riskerar att skada sig själv,därför hålls han fast!

Man ser även hur vaken får en välriktat spark i ryggen av barnet i fråga!

I mina ögon har vakten handlat precis som han skall göra i den situation som är!

Ni som utalar er om annat, har ni verkligen kollat alla klipp som finns? eller har ni bara kollat det "fina" vinklade klippet som ligger ute?

 

 

 

så trött

#432 Re:

2015-02-11 01:27

#423: -  

 Att han är efterlyst och att vakten uppför sig som han gör innbär att vakten är rasist? för att han vet att barnet är Muslim, allvarligt tror du verkligen att man vid gripanden tänker på vilken RELIGION förövaren har?

Vad hade folk skyllt på om det varit ett "nordiskt" barn tro.... när man inte kan skylla på rasistkortet eller vilken tro barnet tillhör....


Gäst

#433

2015-02-11 01:34

Vi är människor som litar efter av tryggheten och lever i fred för vårs barn och för hela världen .
Npo
Gäst

#434

2015-02-11 05:50

Skrivit under! Kan inte låta bli att undra om folk hade reagerat annorlunda om media inte hade skrivit om att pojken pratade bara arabiska. Hade det varit mer oacceptabel om pojken var blonde och vädjade på svenska när han trycktes ner på betonggolvet?

Gaxe

#435

2015-02-11 06:12

Är det ingen som skriver vad pojken gjorde innan de tog honom? Rånat en pensionär, spottat och slagit på resenärerna, bitit och spottat på ordningsvakten, en normal unge hade legat still om man omhändertog honom, men inte denna som var våldsam, vakten höll för munnen för att inte bli spottad på men dock inte så mkt att den inte kunde andas, pojken var mer förbannad för de hade tagit honom. Hur hade ni hållit i en argt våldsamt barn som bits och spottas och slåss?


Gäst

#436

2015-02-11 06:56

Det är ju förbjudet att bruka våld,mot barn.Då ska ju det gälla vakterna,polis,Detta man såg på filmklippet,som vakten gjorde att göra så mot ett barn,detta måste vi alla, säga Nej till.hoppas fler skriver på.

Gäst

#437

2015-02-11 06:58

Hade inte en privat person filmat hade inget hänt.
Hoppas att pojkarna får hjälp.
Trist att inte rättsväsenet fungerar bättre !!

Gäst

#438

2015-02-11 07:07

Det är absolut oacceptabel! Kunde inte tro att det här har hänt! En vuxen vakt mot en NIO åring pojke!!! Och i ett modernt och demokratiskt land! barnkonvention!!!??? Var är den? Har den verkligen någon plats i Världen?
De flesta, om inte alla, barn är ofta rädda för vakter/ poliser bara om de ser dem! Hur kommer våra barn att känna fr.o.m.nu?? Kommer de att känna sig trygga?
Ni ska veta att den 9 årig pojken kände sig hotade och att han kommer att dö; han sa två meningar på arabiska som muslimer säger i sista minuten när man känner sig att han kommer att andas ut sista andningen i sitt liv!!!
Ge straff till vakten!!! Så att ingen upprepar den här skandalen!! Och hjälp barn som verkligen behöver hjälp!

Gäst

#439

2015-02-11 07:16

Jag undrar vart vi är på väg,när en tjänsteman som Polis har hjärta i kroppen att ge sig på en pojke 9 år,även om pojken var aggressiv,så borde de kunna hantera sådana situationer.Och agan är bortagen för många år sedan,mycket simpelt av en vuxen att bära hand på ett barn.


Gäst

#440

2015-02-11 07:17

Ja fattar inte... varför måste saker lösas med våld och varför måste barn få lida över vuxnas rädslor? och ja fattar inte varför en polis/vakt ska kunna skyddas så starkt när det är uppenbart att det skett misshandel som kunde skötts på ett helt annat, mognare och ansvarsfullare sätt. Vi måste se att ett barn är allas barn och allas ansvar! Ingen med hjärnan på rätt plats hade behandlat sitt eget barn så, och därmed inte heller nån annans.

Gäst

#441

2015-02-11 07:26

Det här är skandal! Hade jag sett detta så hade jag suttit inspärrad för våld mot tjänsteman.
Så fruktansvärt att en vuxen man kan utsätta en liten pojke för detta.. :(

Gäst

#442

2015-02-11 07:31

Jag är besviken och arg på vad som händer med samhället att en pojke misshandlas framför folk o ingen ingriper. Att polisen som ska skydda barnet skiter i det hela jag har inga ord för det som hände men tänk om det var din son,bror som blir drabbad näst.

Gäst

#443

2015-02-11 07:37

Så här får det inte gå till.Finns ingen rätt till en sådan behandling av våra barn.

Gäst

#444

2015-02-11 07:48

jag tycker inte att man ska misshandla barn.

Gäst

#445

2015-02-11 07:52

sådan personer ska inte vara vakter de är en skam för alla duktiga vakter .

Gäst

#446

2015-02-11 07:53

Det är så jävla orättvist att en 9 åring pojke blir så slagen och tryckt ner på golvet! Den där jävla vakten borde få sin straff så fort som möjligt!! USCH!

Gäst

#447

2015-02-11 07:59

Det här är skamligt!!!! Hoppas att vakten får fängelse och böter.

Gäst

#448

2015-02-11 08:01

Inte rätt att utöva övervåld

Gäst

#449

2015-02-11 08:06

Oacceptabelt fullständigt

Gäst

#450

2015-02-11 08:09

Läggs denna utredning ner så är kurroptionen inom ordningsmakten glasklar.