Fortsatt skolfotografering i Arjeplogs skolor!

received_7793881924948591.jpgEnligt uppgift har arjeplogs kultur- och utbildningschef beslutat att lägga ner skolfoto i Arjeplog då det inte ingår i skolans uppdrag, andra orsaker ska även vara GDPR, administration och en kostnad för föräldrar.

Min förhoppning med denna namninsamling är att uppmärksamma vilket stort antal människor som är emot detta beslut. Både enskilda foton, klassfoton och skolkatalog är väldigt betydelsefullt för elever, föräldrar, far- och morföräldrar och övriga som på något sätt tar del av bilderna både nu och långt in i framtiden.

Vi i Arjeplog har också varit bortskämda med att lokala fotografer har sett till att vi får glädje av mycket fina bilder, en arbetsuppgift och inkomstkälla som försvinner även för den/dom.

Skriv under för att visa ditt missnöje och dela gärna insamlingen på dina sociala medier!

Genom att underteckna godkänner jag att Hanna Dahlberg lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.