För en fungerade kollektivtrafik

Luleå kommun och dess politiker har gjort Luleå till en segregerad kommun när det gäller tillgängligheten för kommuninvånarna. De människor som val eller tvingats att bo i Byarna norr och söder om centrala stan har ingen fungerande kollektivtrafik. Kommunen satsar på att få fler invånare men man satsare inte på kollektivtrafiken.

Det finns idag ingen möjlighet att ta del av något som händer i kommunen på kvällstid och helger då bussförbindelserna är mycket begränsade. Man kan inte gå på Teater, bio, konsert eller på restaurnag för en god middag en kväll. Gör du det måste du ta taxi eller ha någon som kan vara transportbehjälplig. Att så som andra medborgare i kommunen ha en fungerande buss har helt fallit politikerna ur minnet. Att det dessutom är mycket dyrare för "byborna" än för de som bor inom LLTs område är en stor orättvisa då alla kommuninvånare betalar samma kommunalskatt.

Vi närmar oss ett val år och det är dags att se till så politikerna inte glömmer denna viktiga fråga. Skriv på denna petition så att den är full av namn och kan lämnas till politikerna före sommaruppehållet 2014.