Bredda väg 768 i Hylteberga

Jag har nu startat en namninsamling för att få Skurups Kommun och trafikverket att lyssna. Väg 768 som går via Hylteberga till Skurup är alldeles för smal. Det finns två andra större och bättre infarter till Skurup, men det är ju idiotiskt att ta dem om väg 768 är den som är närmst sin slutdestination. Det rullar ofta tungtrafik på väg 768 så som lastbilar, gärna med släp, traktorer m.m. Det förekommer även mycket personbilar, stora som små på denna väg då det är den närmsta vägen hem för många gamla och nya boenden i området.

Det är en landsväg med en rekommenderad hastighet på 70 km vilket också är helt absurt då du har svårt att se om du får möten. Och får du möten så är det svårt att ha någonstans att ta vägen. Vägrenen är eroderad och kör man ut för snabbt så finns det stor risk för skador på både däck och fälg. På vissa ställen är vägen så dålig att man inte ens kan köra ut i vägrenen utan risk för att trilla ut på en åker. Det finns även personer som är och promenerar längs med vägen, de har ingen säkerhet då vägen är så smal.

Vägen är med andra ord en livsfara och måste breddas!

Väg7681.jpgVäg768.2_.jpgVäg768.1_1.jpg

Lisa Sahlgren Fromell    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Lisa Sahlgren Fromell lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.