Bättre domare i Skåne

Domarbristen i sydöstra Skåne är ett problem som vi alla vet om. Vissa matcher spelas med tre domare, andra knappt med en. För visst, där står en svartklädd i jympadojjor på plan, håller sig vid mittcirkeln och visar sina oförståeliga tecken. Men kan man verkligen räkna en halvblind 70+are som en riktig domare?

Från att i ena stunden stå två meter från situationen och blåsa frispark till spelaren som sparkade ner motståndaren till att från mer än halvplan blåsa straff för hands eller vad helst endast han ser. Där båda lagen helt enkelt bara får acceptera att nä, denna matchen får spelas med en svartklädd som varken ser, hör eller som har känsla för spelet.

Borde inte rimligtvis skåneboll ha fystest, syntest och nån form av speluppfattningstest på sina domare trots bristen av dessa? För inte är det väl meningen att en match ska förstöras för alla 22 på plan på grund av att där ”springer” en 70+ i mittcirkeln och viftar med sina kort för protesterna som kommer pga hans felaktiga domslut.

Jag tycker inte längre att standarden på domarkåren är okej, och jag tycker att där borde vara striktare tester av domarkåren. Vad tycker du??

Genom att underteckna godkänner jag att Jesper Hjelm lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.