Porta hatpredikanten Steven Anderson från att besöka Sverige!

Fundamentalisten Steven Anderson har gjort sig ett namn världen över för sin hatiska kyrka i Tempe, Arizona. Han är känd för sitt hat, där han bland annat beskriver folk som "libtard", "f*ggot", "homo" och r*tard", gör narr av personer med DS, kallar manliga skådespelare för "sodomite f*ggots", säger att Obama ska dö och hamna i helvetet, att bästa sättet att bekämpa AIDS är att införa dödsstraff på homosexuella, är hatisk mot muslimer och judar och är bl.a. emot kvinnors och homosexuellas rättigheter. Exempelvis la han upp ett klipp efter masskjutningen i gayklubben Pulse i Orlando där han sa att de förtjänade att dö:
— The good news is that there’s 50 less pedophiles in this world, because, you know, these homosexuals are a bunch of disgusting perverts and pedophiles. That’s who was a victim here, are a bunch of just disgusting homosexuals at a gay bar, OK?

steven.JPG

Nu ska han besöka Stockholm i maj för att sprida sin hatpropaganda. Där säger han till DN att han inte förväntar sig några problem alls. Han har haft turné tidigare, där han bland annat besökt ett flertal länder, men också blivit bannad från att besöka fem länder. Exempelvis tyckte folk i Sydafrika att hans besök i deras land inte går i linje med de mänskliga rättigheterna, vilket de reagerade med att skapa en namninsamling i syfte att skicka den till inrikesministern. De fick in över 60.000 underskrifter, vilket gjorde att ministern reagerade och meddelade att Steven Anderson inte längre var välkommen i Sydafrika.

Det är helt oacceptabelt att en sådan person kommer hit och normaliserar hat. Kan Storbritannien, Botswana, Kanada, Jamaica och Sydafrika vara ett föredöme och banna honom så kan vi med.

Källa: https://www.dn.se/nyheter/utkastad-fran-fem-lander-nu-ska-hatpredikanten-till-sverige/

UPPDATERING 2019-04-17:

Namninsamlingen på 17.000 underskrifter har nu skickats in till Mikael Damberg, inrikesminister.

Danny Lam, TNKVRT    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Danny Lam, TNKVRT överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.