Avskaffa Stångby, asap.

Kys_stångby1.pngVarför Stångby borde avlägsnas från denna jord.

Har du någonsin befunnit dig i Stångby? Har du någon (bra) emotionell anknytning till Stångby? Visste du att stället överhuvudtaget fanns innan du läste detta? Om mina beräkningar är korrekta så borde du ha svarat nej på alla dessa frågor, och därför hålla med om att Stångby är helt onödigt och vi borde bli av med det. MEN, om du mot alla odds inte redan är övertygad så ska jag förklara för dig varför du borde vara det.

För det första är det ett OFANTLIGT fult namn. På riktigt, "Stångby". Vad är det för psykfall till landsägare som döper sin mark till det. Det finns så sinnessjukt många bättre namn på en by, och så väljer man att döpa det till något så fruktansvärt fantasilöst som "Stångby". Några utmärkta exempel på bättre ortnamn är bland annat: Tyringe, Hög, Huaröd, Knopparp. Listan fortsätter. Det är varken klang eller charm i ett så (dare i say it) äckligt namn som "Stångby". Usch.

Men då kanske du tycker att det är lite "oetiskt" av mig att bara skövla ca. 1200 personers bostäder till marken bara för att jag tycker att namnet är lite värdelöst, men tänk såhär: Har stångby någonsin producerat något av minsta lilla värde till mänskligheten? Är inte alla invånare i Stångby bara ett slöseri på kläder och mat? Det hade varit så mycket bättre att använda hela 79 HEKTAR (som just nu går helt till spillo) på typ jordbruk eller industri, för att föra SVERIGES ekonomi FRAMÅT.

Om detta inte var bevis nog så vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Och avslutningsvis, en liten dikt:

Stångby, du värdelösa plats, som en parasit på denna jor(d)

Stångby, inte många invånare i dig bor.

Så Stångby, det skulle väl inget göra

Om över dig med en ångvält skulle köra.

(Tack för mig)