Stoppa sköldkörtelskandalen

Kontakta namninsamlingens skapare

Hög tid att sköldkörtelsjuka tas på allvar!

2017-02-07 08:14:36

Sköldkörtelföreningen har publicerat artikel i SVT Opinion januari 2017.

Läs den gärna; http://www.svt.se/opinion/nadja-ostrom-om-skoldkortel

Varma hälsningar Nadja Öström Ordförande Sköldkörtelföreningen

Debattartikel på SVT Opinion

2015-09-14 10:48:29

Sköldkörtelföreningen önskar att förbättra vården för sköldkörtelsjuka

Alldeles för många tvingas söka sig till sociala medier för att återfå sin hälsa genom råd patienter emellan. Detta är ingen bra lösning och vi vill ha en ökad kunskap kring sköldkörtelsjukdom till vården så att alla kan få rätt hjälp.

Debattartikel från Sköldkörtelföreningen som gör ett viktigt arbete för de patienter som har Sveriges vanligaste sjukdom och vanvårdas. Känner ni någon som är sköldkörtelsjuk så dela gärna och hjälp dem att få ett värdigt liv!

sprid gärna och hashtagga med: #svtopinion #vanvård #sjukvård #politik #vård #sjukhus #hypotyreos #mediciner #sköldkörtelsjukdom #endokrinologi

Överlämnat underskrifterna!

2015-09-02 09:41:46

Hej och stort tack för att du valde att stödja en viktig sak med din underskrift!

I ett möte mellan Sköldkörtelföreningen och tjänstemän på Socialdepartementet har jag nu överlämnat de nästan 8800 underskrifterna på denna petition för att stoppa sköldkörtelskandalen.

Vi hoppas nu att vår sak når rätt väg för att påbörja arbetet att förbättra våra läkares kunskaper kring sköldkörtelsjukdom. Idag handlar det ofta om att ha tur när man träffar en kunnig läkare. Vi vill ju att alla som behandlar oss ska kunna känna säkerhet i sitt sätt att behandla, och ha en gedigen kunskap att luta sig emot.

Vi vill att alla med sköldkörtelsjukdom ska få må bra och ha livsenergi.

Det finns kunskaper och det finns ny forskning som tyvärr inte tas hand om, och detta hoppas vi att de förstått.

Tack åter igen för din underskrift, den kanske har gjort skillnad!

Varma hälsningar Nadja Öström numer även ordförande i Sköldkörtelföreningen. (sedan mars 2014)

Fler än 8000 underskrifter

2015-07-12 08:57:07

Hej, och tack för din underskrift!

Vi har nu passerat 8000 underskrifter, vilket placerar oss ganska högt på listan bland andra petitioner. Snart har vi även 800 kommentarer, och läs dem gärna. Det är många som har det svårt och inte får den hjälp de är värda. Vi i Sköldkörtelföreningen med dess medlemmar arbetar ständigt för att uppvakta socialstyrelsen och andra myndigheter för att detta område ska belysas.

Till svar har vi fått att Psoriasis, Epelepsi och Endometrios analyseras just nu och att Sköldkörtelsjukdom finns i deras planer. Det gör inte att vi slappnar av, utan fortsätter att uppvakta våra myndigheter så att de på riktigt kan förstå hur illa läget är. Jag, Nadja får den uppfattningen av att många många inom vården uppfattar att Sköldkörtelsjukdom är lättbehandlat och att alla kvarstående symtom beror på andra saker.
Dock hittar dom aldrig orsaken till de kvarstående symtomen utan erbjuder endast symtomlindring som SSRI, betablockerare o dyl.

Vi vill väl har rätt medicinering och rätt mätinstrument, som fler blodprov som vi nekas idag samt fler alternativ till medicinering som finns på marknaden. Vården behöver då uppdateraras på den kunskap som faktiskt finns, och de forskningsresultat som presenteras.

Läkaren Helena Rooth Svensson skrev ett ytterst välskrivet brev till Socialstyrelsen nyligen, och du kan läsa det här!

Flera reagerade på svaret som kom tillbaka, och HÄR kan du läsa om Ann-Christines mail till Socialstyrelsen.

Sprid gärna denna petition, och låt dinha nära och kära skriva under. Jag vill kunna använda denna petition under hösten, och det vore väl nåt om vi nådde 10,000 underskrifter...

Ha en underbar sommar!

/Nadja Öström

Möte med Socialdepartementet.

2015-06-21 09:09:12

Vi har nu fått kontakt med tjänstemän kring Gabriel Wikström och blivit erbjudna ett möte på tjänstemannanivå.

Till hösten är detta möte tänkt att ske.

Idag är vi snart 7000 underskrifter. Hjälp till att sprida att vi behöver rättvis vård. Be fler att skriva på!

Vi behöver prioriteras. Vi behöver Sköldkörtelmottagningar.

mvh Nadja Öström

Tillsammans blir vi starkare

2014-02-06 08:38:44
Hej härliga du!
Tack för din underskrift på petitionen "Stoppa Sköldkörtelskandalen"
Nu har vi passerat 2000 st underskrifter, och vårt nästa mål är 3000.... Ju fler vi blir ju mer kan vi påverka! Idag finns länken till denna petition både hos Sköldkörtelföreningen och Hypotyreos.info
Hjälp gärna till att sprida denna!
Skriv gärna insändare till media, och bifoga gärna petitionen. Vi måste alla hjälpas åt. Inom kort sker ett möte med politiker, och vi hoppas på att bli hörda.
Intervju av Amelia-reporter är gjord, och vi hoppas komma med i reportage under våren.

Jag bifogar en ytterst intressant länk till ett you tube klipp. Ta dig tid och lyssna på denna läkare!

Ha en härlig dag!
Nadja

God Jul och God hälsa

2013-12-11 18:55:54
Hej, och tack alla underbara för underskrift!
Under jul och nyår vilar jag upp mig och återkommer på det nya året med mer kraft till att besvära beslutsfattarna!

Många är vi som mailar till politiker, sjukhus och vårdcentraler. Men även media! Gör det du oxå!
Berätta din historia och bifoga länken till petitionen, och maila den till din kommun, vårdcentral eller tidning!
Www.skrivunder.com/stoppa_skoldkortelskandalen

Är vi tillräckligt många, så blir det lättare att belysa!
Hjälp till att vara lika jobbig som jag ;)

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.