Länsstyrelsen - Kontrollera att bristerna på Siljans Chark har åtgärdats

Bristerna på SIljans Chark - En uppdatering

2024-04-26 12:47:06

Hej!

Tack för att du skrivit på våran namninsamling. Den 12/4 lämnade vi in namninsamlingen till Länsstyrelsen i Falun och de tog respektfullt emot den. Vi har sedan dess bett dem för en uppdatering. De har ännu inte kontrollerat att bristerna på Siljans Chark, som borde ha åtgärdats vid 1:a januari 2024 enligt sista kontrollen, har åtgärdats.

Vi fortsätter att ha kontakt med Länsstyrelsen, och hoppas att de ska utföra en annan kontroll på Siljans Chark så snart som möjligt.

Vi vill påminna att 6 av 7 slakterier i länet hade fortsatt brister vid kontroller, och att det enda sättet att inte bidrar till företag som plågar djur och bryter mot djurskyddslagen är att inte köpa produkter som kommer från djur.

Mer information om hur man levar ett sådant livstil kan du hitta på http://www.vegania.net/veganism 3.html

Vågar du se djurens verkligheten? Titta på djurfabriken.se/filmen

Vill du själv ta del av rapporterna från Länsstyrelsen eller hålla dig uppdaterade med annat som vi på Animal Save Dalarna gör så finns vi på Facebook: https://www.facebook.com/animalsavedalarna

Med vänlig hälsning,

Animal Save Dalarna
Möt offren, visa medkänsla.

Animal Save Dalarna

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.