Behåll Mandarinundervisningen på Montessori Mondial Kungsholmen!

Kontakta namninsamlingens skapare

Uppropet har givit resultat: AcadeMedia kommer att erbjuda undervisning i mandarin

2023-06-15 10:40:18

Stort tack alla ni som har stöttat detta upprop genom era namnunderskrifter och många kloka, träffsäkra och fina kommentarer!

Vi kan nu med glädje meddela att uppropet har givit resultat. AcadeMedia har gått med på att erbjuda undervisning i mandarin för alla befintliga elever fram till de går ut Åk 9, räknat från och med de elever som till hösten börjar förskoleklass. Undervisningen kommer att erbjudas kostnadsfritt och på frivillig basis utanför skoltid i samma omfattning som tidigare.

Med detta som utgångspunkt tror och hoppas vi även att vi med hjälp av egna frivilliga initiativ från oss föräldrar tillsammans kan arbeta för att behålla de kinesiska kulturella inslag som också har präglat skolan, exempelvis genom att vi ser till att fortsatt uppmuntra och aktivt stötta pedagoger i att uppmärksamma och fira kinesiska högtider.

Läs hela svaret från AcadeMedia nedan.

Önskar alla en fantastisk sommar!

Soliga hälsningar,
Anne & Fredrik Lichtenstein

Svar_från_AcadeMedia_till_oroliga_föräldrar.jpg

Anne och Fredrik

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.