Ingen byggarbetsplats på Älvsjö IP!

Kontakta namninsamlingens skapare

Uppdatering gällande tunnelbana och ev. byggarbetsplats på Älvsjö IP

2023-12-18 10:36:10

Först och främst stort tack till alla er som har skrivit under namninsamlingen!

Vi har passerat 1000 underskrifter och fortsätter att göra allt vi kan för att beslutsfattarna ska välja en annan plats än Älvsjö IP för tunnelmynning till bygget av tunnelbanan mellan Fridhemsplan och Älvsjö.

Den 28 november hölls ett öppet hus från projekt nya tunnelbanan, vilket var mycket välbesökt av engagerade ledare och föräldrar till barn och ungdomar i Älvsjö AIK FF.

Därefter har personal och styrelse från Älvsjö AIK FF träffat Johan Brantmark, chef för tunnelbanan mellan Fridhemsplan och Älvsjö samt Niklas Bergman, förvaltningschef för region Stockholms tunnelbaneutbyggnad och framfört våra starka synpunkter på val av byggarbetsplats.

Här skriver Johan Brantmark om engagemanget vi tillsammans visat:

Vi har även träffat ett flertal politiska partier samt pratat med medier - vilket vi även kommer att fortsätta göra.

Låt oss alla fortsätta att kämpa för att våra barn ska kunna idrotta i en trygg och hälsosam miljö!

Daniel Collin,

Styrelseorförande i Älvsjö AIK FF

Försämrad prognos - risken att Älvsjö IP blir byggarbetsplats har ökat

2023-11-17 14:28:56

I ett möte med representanter från Tunnelbane-projektet den 13/11 fick vi information om att det enda förslaget som kvarstår för etableringsytor och arbetstunnel är Älvsjö IP. Om detta förverkligas kommer våra barn och ungdomars idrottande att ske i en miljö av lastbilar, buller och damm under c:a 10 år.

Låt oss hjälpas åt att påverka beslutsfattarna så att de tar ett beslut som inte påverkar våra barn och ungdomar lika hårt!

Vi vet att barn som är aktiva i en idrott som fotboll dels har positiva hälsoeffekter, men även sociala effekter som en lagidrott medför.

Sprid gärna namninsamlingen till fler - och lämna görna din synpunkt direkt till Region Stockholm.

Allt tillgänglig dokumentation om projektet hittar du här: https://nyatunnelbanan.se/sv/alvsjo/

Snart 500 underskrifter...

2023-03-04 15:56:12

Tack alla ni som skrivit under namninsamlingen!

Vi har fortfarande tid på oss att bli ännu fler, så med denna uppdatering vill jag be er alla hjälpa till att sprida denna. Låt oss göra vad vi kan för att påverka beslutsfattarna att välja något av de två andra alternativen som inte påverkar tusentals barn och ungdomar!

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.