Vi vill ha kvar rastgården i Furutorp!

Kontakta namninsamlingens skapare

2023-06-05 07:03:36

Hej alla som vill att Lidingös finaste och största rastgård ska få vara kvar!

Vi måste fortsätta tala för saken, skriva under namninsamlingen och strida för våra hundar! Än är inte sista ordet sagt så än har vi chansen att övertala politikerna! Politikerna är till FÖR OSS inte tvärtom - glöm inte det!

Vi är 862 som undertecknat namnlistan att jämföras med 28 fastighetsägares namnlista! Nog borde "våra" politiker lyssna på majoriteten, eller?

2023-05-04 09:53:13

Hej alla rastgårdsälskare!

Nu är vi 850 personer som skrivit under och vi behöver bli fler om politikerna, speciellt SD, tar notis till oss och vår vilja!

Se till att fler undertecknar uppropet så att vi får ha kvar rastgården i Furutorp!

Leta i era nätverk och be dem skriva under!

/Margite

matte till Lilleman

Margite Nordenstam

Rastgården i Furutorp, nu är det dags att protestera!

2023-04-03 17:28:29

Nu är det skarpt läge!  Vi ska protestera!!!

På måndag den 24 april ska kommunfullmäktige på Lidingö debattera frågan om hundhagen i Furutorp. Beslutet i tekniska nämnden om att halvera hundhagen togs utan att hundägarna fick komma till tals. En unik miljö för hundliv på Lidingö riskerar att gå förlorad. Nu har vi chansen att göra vår röst hörd!
Manifestationen börjar kl 17.00 på stadshustrappan, Lidingö Stadshus och då kommer vår namnlista med protester överlämnas till Tekniska nämndens ordförande  Anders Paulsen, Lidingöpartiet.

Tillsammans är vi starka och vi kan göra skillnad med våra nu 763 underskrifter!

Den 22 april kl 15.00 samlas vi i rastgården för att lägga upp vår strategi!

Väl mött!

Margite Nordenstam, matte till stora Lilleman

2023-03-04 11:18:10

Vi fick ihop över 562 namnunderskrifter men Tekniska nämnden i Lidingö kommun räknar bara ca 50 % därför ni som inte bor på Lidingö har inget att säga till om!
Ni som tillhör andra kommuner göre er icke besvär! Rastgården är unik i sitt slag i Stockholmsområdet och har ett oerhört gott rykte MEN Lidingö kommun lyssnar till 30 villaägare som klagar på hundskall! Liberaler. KD och Centerpartiet försöker behålla rastgården, men Moderater och Lidingöpartiet (i minoritet) lyssnar på villaägarna!

Jag skäms å Lidingö kommuns vägna!

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.