Skärpt lagstiftning för pedofiler och våldtäktsmän/ *********************

Kontakta namninsamlingens skapare

Er uppmärksamhet, detta har hänt

2021-04-05 10:23:09

Hej alla! Jag vill tacka er för att ni valt att skriva under min protest. På endast 5 dygn samlade vi tillsammans ihop över 30.000 underskrifter och över 14.000 delningar på facebook. Sen så ändrade skrivunder.com mitt inlägg och alla delningar försvann och i och med det också tempot på underskrifterna. Anledningen var att jag publicerade pedofilens namn (!)

men, nu är insamlingen uppe i ca 34.000 namnunderskrifter och jag har försökt att få media intresserade i frågan men utan framgång tyvärr. Jag har mejlat till alla stora tidningar, min lokala tidning GD, SVT och TV4.. jag har inte ens fått någon återkoppling från någon.

Detta får mig att inse vikten av denna kamp ännu mer. Att få vara någon som belyser detta problem, att vara en röst för dom tusen och åter tusentals barn och kvinnor som blivit utsatt för det mest fruktansvärda brott är något jag tar på största allvar och jag hoppas att ni vill hjälpa mig lite till. Om någon av er har någon idé på hur vi kan sprida detta i ett större format så tveka inte att mejla mig.

Jag kommer att skicka in alla underskrifter till justitieminister Morgan Johansson inom snar framtid. Jag hade hoppats att någon typ av media ville närvara när jag lämnade över det personligen men i och med det svala intresset från deras håll så blir det troligtvis via mejl.

Åter igen, tack. Tillsammans är vi starka och tillsammans kan vi göra skillnad. Detta är bara början.

Med vänlig hälsning, Matilda Elmebo

Matilda.elmebo@gmail.com

Matilda Elmebo

Krav

2021-02-24 16:13:16

❎Att grova brott mot barn förs in på listan över brott som kan dömas till livstid.

❎Att all straffrabatt och ungdomsrabatt n på grova brott tas bort.

❎Att det är obligatoriskt på att delta i rehabilitering och behandling om man får ett tidsbestämt straff.

❎Att man måste genomgå en grundlig riskbedömning. Om man inte deltagit och tillgodosett sig behandling/rehabilitering och bedöms utgöra en risk för samhället ska man inte friges trots att straffet är avtjänat.

❎Att man inte får ny identitet efter avtjänat straff.

Matilda Elmebo

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.