Nej till broförbindelse till Årsta Holmar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Nej till broförbindelse till Årsta Holmar

2012-10-01 23:51:35

Uppropet "Nej till broförbindelse till Årsta Holmar" har samlat 620 underskrifter på Internet. Till detta kommer 215 underskrifter från en lista utlagd på Biblioteket vid Hornstull. Det sammanlagda antalet undertecknare är således 835.

Ett 70-tal kommentarer till uppropet visar att engagemanget för Årsta Holmar är klart folkligt förankrat och att många "vanliga" människor är starkt upprörda. Den upprördheten saknar partigränser. Den generositet som Söderborna och andra visar vad gäller holmarnas naturvärden, är överraskande stor, för visst är det just generositet det är fråga om när man tycker att man själv inte behöver klampa in och störa överallt utan vill att en bit natur ska fortsätta att få vara i fred. Många älskar Årsta Holmar - på håll. Det, det är respekt det!

Här är några av kommentarerna:
• Bevara Årsta Holmar som det är! Att öppna upp med gångbro gör mer skada för djur och natur än vad det gör nytta för oss Stockholmare. Det är för litet och skulle på nolltid bli nedtrampat, nedskräpat och förstört. Den som älskar djuren och naturen avstår gärna från bron.
• Stockholm har "råd" att hålla fingrarna borta från den unika biotop som Årsta Holmar är. Vi behöver inte exploatera varje del av vår vackra stad. Låt Årsta Holmar slumra i frid med det unika djur- och växtliv som där finns i mitten av vår stad. Årsta Holmar är en fristad för djur- och växtliv som berikar hela stockholmsområdet. Årsta Holmar är ett världsunikt fenomen som vi måste ta ett långsiktigt ansvar för!
• Fågellivet på holmarna är unikt i sin orördhet så nära staden och bör så förbli!
• Utmärkt att några har tagit initiativ till att gå emot de miljöfientliga och fullständigt onödiga planerna på bro till ett levande och värdefullt naturområde mitt i Stockholm!
• Låt holmarna och allt djur- och växtliv där få vara ifred! Det är en oförstörd urskog, det förblir det inte om vi ska dit och jogga, grilla och picknicka. Vi har andra platser att vara på, vi måste inte vara överallt!

Kerstin Wilton

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.