Avskaffa tjejklassikern

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Avskaffa tjejklassikern.


Gäst

#1

2013-02-15 23:13

Detta är en självklarhet!!

Gäst

#2

2013-02-16 21:56

Det är väl självklart att jag skriver under. Det är inte alltid var och en av oss klarar av hela, eller ens halva, klassikern utan en tredjedel är fullt tillräckligt så låt alla kämpa på enligt deras egna mått av fullt tillräcklig utmaning.
Kvinna som man!

Gäst

#3

2013-02-18 21:05

Kortklassikern ftw!

Gäst

#4

2013-02-19 11:00

Så männen ska få det sämre för att kvinnor ska kunna delta/vinna.

Feminismen i ett nötskal.

Gäst

#5 Re:

2013-02-19 13:44

#4: -

Är du dum eller?

Highlandertess

#6 Re:

2013-02-19 14:07

#4: -

Hur menar du att männen får det sämre? Att döpa om till kortklassikern öppnar ju upp för männen att delta även i den OM DE VILL. Det är inget tvång.


Gäst

#7

2013-02-19 15:48

Bäst vi minskar 100 meterslopp till 40 meter så även kvinnor kan springa.

Ett maraton på 42km, vilket trams, tänk om inte kvinnorna orkar, 4,2km ändrar vi till.

Till vätternrundan får vi byta sjö till en kortare, kvinnor kan ju känna sig diskriminerade.



Gäst

#8

2013-02-19 15:50

Segeltävlingen Gotland runt, oj oj oj, det är ju otänkbart, tänk på dom stackars kvinnorna, vi byter genast till Bornholm runt istället, mycket kortare.

Gäst

#9

2013-02-19 18:47

Ni som skriver en del dumma kommentarer här, kan lika bra låta bli det.
Ingen har bett er öppna munnen....

Gäst

#10 Re:

2013-02-20 05:24

#7: -  

Alltså... Jämför marathon och halvmara med klassiker och tjejklassiker (benämningarna). Försök sedan att förstå skillnaden.


Gäst

#11

2013-02-21 10:33

Bra initiativ!!!!!

Gäst

#12

2013-02-21 14:28

Namnet Tjejklassikern är helt idiotiskt från början till slut. En tredjedel av Klassikern bestäms inte av vilket kön man har utan av vad man känner att man orkar med, har tid att träna till och ens träningsbakgrund.

/Förstagångs Öppet spår-åkare nu på söndag


Gäst

#13

2013-02-21 21:53

Roligt att de med dryga kommentarer verkar helt ha missat poängen.

Gäst

#14

2013-02-26 19:12

Klart att det INTE ska heta tjeklassikern! Skriv på!!

Gäst

#15

2013-02-27 00:24

Helt rätt i tiden, tvärt emot Vikingarännet som precis infört tjejrännet - jäkla värdelöst - kalla det för motionsrännet eller något istället. Den traditionella klassikerna ska vara lika självklar för tjejer som killar. Sedan är det bra med Halvklassiker eller liknande för nybörjare, äldre eller andra motionärer!
Gärna en kortklassiker också

#16

2013-03-02 16:40

Behåll Tjejklassikern! Men inför gärna även kortklassikern som går vid andra tidpunkter och kanske även på fler orter. Det verkar ju finnas stort behov av det så loppen skulle säkert bli mycket populära!
De tjejlopp jag hittills genomfört inför min tjejklassiker är väldigt trevliga vill jag påstå just därför att det bara är tjejjer....

Gäst

#17

2013-03-18 14:10

Självklart. Alla sammansatta ord som börjar med "tjej" gör mig synnerligen misstänksam.
GO

#18

2013-03-18 21:46

Jag är av åsikten att allt som kan få fler att röra på sig är bra. Om det sen heter tjejmilen, grabbhalvan (5km) eller tjurruset är detsamma. Just tjejklassikern tror jag för många kan vara en inkörsport till att komma igång med träning. Distanserna är överkomliga och just att det endast vänder sig till tjejer avdramatiserande.
För mig är prestationen att efter många år utan träning, komma igång och tillsammans med kompisar genomföra en Tjejklassiker stor. Att det sen kanske inte ses som en "sjuhelsikes utmaning" känns mindre viktigt. Du skriver att alla är välkomna till ert lopp på 53km. Undra just hur välkomnande den distansen är för en som precis återfunnit träningslusten? För inte kan väl tanken vara att stänga ut de som inte är tillräckligt "hängivna"?
Kim

#19

2013-07-05 08:32

Måste det vara långt för att vara imponerande? Är någon som gör en fin tid på 5 km inte lika bra som någon som orkar ett marathon (oavsett tid). Måste Kortklassikern handla om att man inte orkar längre? Kan det inte bara vara så att man är mer intresserad av att göra bra resultat på korta sträckor?
Bettan

#20

2013-11-22 10:00

Varför då? Det är trevliga lopp. Och bra med forum bara för tjejer. Borde finnas Herrklassiker också, men gör gärna om dem till valfria distanser, om det nu är möjligt för logistiken. Jag har aldrig känt det som att jag gjort en tjejklassiker för att jag är tjej och inte förmår mer, distanserna passar mig utmärkt, och jag är stolt över min insats! Var stolt över att ditt kön används som prefix till olika tävlingar istället för att hacka ner det, den här diskussionen om att lägga ner tjejklassikern känns ortroligt löjlig; antagligen är det därför jag inte hört något om den förrän nu när jag sökte efter bild på tjejklassikern.
Det är ju diskussioner som dessa som får tjejer och killar att se ner på tjejers insats, det blir alltså något negativt av en positiv sak när man tramsar på det här viset; lägg ner! Klart tjejklassikern ska finnas kvar, skulle aldrig i livet skriva på en sån här grej, måste vi starta insamling för att få ha tjejklassikern kvar nu...?! Vad gör ni med alla de som genomfört tjejklassikern?! Är deras insats inget värt? Det är ju det ni säger med det här. Dumheter i kubik!

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-01-14 19:51



Gäst

#22

2014-01-26 21:39

Sexism. Sexism everywhere.

Gäst

#23

2014-02-27 10:17

Sluta med tramset