Kameraövervakning Länstrafiken Jönköping

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Kameraövervakning Länstrafiken Jönköping.


Anonymous

#1

2016-02-24 08:59

För att detta är en oerhört viktig fråga!

Gäst

#2

2016-02-24 11:30

Skrev under då kamror är en relativt billig investering för ökad trygg- och säkerhet i bussen för både bussförare och passagerare
Annie

#3 Kameraövervakning Länstrafiken Jönköping

2016-02-24 22:09

Naturligtvis borde det finnas övervakningskamera på bussarna för allas säkerhet.


Gäst

#4

2016-02-25 08:12

På grund av risk för hot eller våld skall kameror naturligtvis kunna dokumentera detta. Ingen skall behöva utsättas för våld när de uträttar sitt arbete.

Gäst

#5

2016-02-25 08:15

En självklarhet att man ska känna sig trygg på jobbet. Busschaufförer är väldigt utsatta.

Gäst

#6

2016-02-25 08:55

Har själv blivit utsatt för både hot och rånförsök under mina 30 år bakom ratten, så vad är problemet att inte få använda övervakningskameror i bussar överlag.

Gäst

#7

2016-02-25 09:20

Trygghet och säkerhet på arbetet är otroligt viktigt! 


Gäst

#8

2016-02-25 09:47

Det ska vara säkert för alla på sitt jobb. O även för passagerarna

Gäst

#9

2016-02-25 11:34

Jag är bussförare i Umeå och bråket ombord blir ju bevisat med kamera o det är preventivt dessutom känns tryggare så o den som har rent mjöl i påsen lider inte av det Det är ynkligt att man inte har övervakning i kollektivtrafiken överallt minskar oron för personalen tycker jag efter 43 år bakom bussratten mest i Stockholmsområdet där vi var tidigt ute med kameror

Gäst

#10 Re:

2016-02-25 11:44

#9: -  

 självklart ska det finnas på samtliga bussar i hela landet...


Gäst

#11

2016-02-25 12:38

Jag jobbar sommar busschaufför

Gäst

#12

2016-02-25 20:40

Anser det är viktigt att alla kan vara trygga på våra bussar.

Gäst

#13

2016-02-26 08:18

Säkerhet för både bussförare o passagerar är prio ett!

Gäst

#14

2016-02-26 13:12

För att busar inte ska känna sig säkra och för att ge våra chaufförer arbetstrygghet. Att man t.ex. var tvungen att ta bort kontanter vid biljettköp gör mig urförbannad!!! Anders

Gäst

#15

2016-02-26 15:27

Kameror i bussar och tåg kan väl inte vara något kontroversiellt? Det är ju helt ok i många butiker och andra offentliga platser.

Gäst

#16

2016-02-26 15:40

De e till för att skynda hyggligt folk så att dom ska kunna åka dit dom vill tryggt och  säkert. Har jag rent mjöl i påsen så har jag inget att frukta. Så mig får dom gärna filma. Vem vet kanske kommer det ett erbjudande från Hollywood


Gäst

#17

2016-02-26 22:36

För att jag tycker d är viktigt att man inte ska behöva vaorolig på sitt jobb o om d händer något så ska den som gjort något få stå till svars för det o då är kameror på bussar , tåg mm mera till stor hjälp. Så låt kameror på färdmedel vara på.

Gäst

#18

2016-02-27 06:56

Jag anser att både busschauffören och medpassagerarna bör känna sig trygga under bussfärden, därför är kameraovervakning nödvändigt i dagens samhälle, där våldet har ökat markant!

Gäst

#19

2016-02-27 21:10

Vi måste få bra skydd i våra serviceyrken. Samhället har förändrats!! Lagar o regler måste oxå ändras o skydda oss.

Gäst

#20

2016-02-29 10:32

Jag är själv bussförare och kör kvälls- och helgpass med buss åt Jönköpings Länstrafik på Aneby Buss. Och tycker att det är lite skumt att sitta ensam och köra när det är mörkt och man får ombord personer som kanske är onyktra eller påverkade av andra saker. Så därför är det väldigt bra om det finns kamera i bussen som kan registrera vad som händer vid ett eventuellt bråk på bussen som bevismaterial.

Gäst

#21

2016-03-04 21:44

Det ska vara kamera övervakning överallt tycker jag.
ärliga och skötsamma har inget att dölja så oss får de gärna filma...det är de kriminella och de som lever i mörkret som inte vill synas...
Helge

#22

2016-03-04 22:07

Självklart vill man att det skall vara trygga transporter och arbetsplatser , JA, för kameraövervakning....

 


Gäst

#23

2016-03-05 13:47

Då jag är busschaufför inom Jönköpings länstrafik och emellanåt kan känna obehag i vissa situationer med besvärliga/hotfulla passagerare välkomnar jag kameraövervakning i bussarna.
Pendlaren

#24 Re: åker nästan dagligen kollektivt

2016-03-26 07:14

#1: -  

 Hej! Jag beundrar er busschaufförer för ert jobb. Många berusade kliver på (ibland smyger de sig in allt för att inte behöva betala. Många kan inte det svenska språket och försöker med det ena och andra sättet för att slippa betala. Jag förstår deras rädsla. Även jag börjar undra vad vi är på väg. Har aldrig kännt mig rädd förr, men har börjat bli mer otrygg när jag står och väntar på bussen. Åker ibland väldigt tidigt och sent under dagen.

En som tycker att övervakningskamra skulle vara bra, för både chaufförer och passagerare.

Resande Smålänning

#25

2018-04-15 20:08

Jag anser att man borde klubba igenom ett beslut om att utrusta alla bussar,tåg,taxi hos Länstrafiken med övervakningskameror och min motivation är att det under det senaste halvåret har det blivit mer stökigt ombord på tåg,bussar taxi det har inte gått en enda dag utan att man har läst i medierna om att personal som jobbar ombord på bussar,tåg och taxi samt passagerare har blivit utsatt för hot,ofredande,trakasserier,stöld med mera,och att bussar,tåg,taxifordon har blivit utsatt för skadegörelse ,och sen borde man se till att sätta upp bevakningskameror på samtliga större resecentran i Länet för i Nässjö,Jönköping med flera har det blivit mycket stökigare under de senaste året med våld,hot,trakasserier,skadegörelser med mera och att man har större problem med personer som är påverkad av alkohol och knark som uppträder stökigt och hotfullt mot folk allmänt på resecentrum på några platser i Jönköpings Län så därför borde polisen och vaktföretag vara lite mer piggare på att patrullera vid de större resecentran i Jönköpings Län .Jag själv har tyvärr obehaglig erfarenhet när jag själv blev utsatt för strykhot inne på Resecentrum i Nässjö lördag den 12 februari 2005 då en person som var rätt så berusad utan vidare kom fram och hotade mej med stryk precis när jag skulle gå in till väntsalen för att vänta in ett tåg mot Vetlanda.