Vi Vill Ha En Ny Hundrastgård På Årstafältet När Den Gamla Rivs.

Stadsdelsnämnden har beslutat att inom 1-3 år riva den fina hundrastgården vi nu har på Årstafältet i o m bygget av den nya stadsdel som kommer växa fram med ca: 6000 nya bostäder, förskolor och verksamhetslokaler. Även en park ska anläggas.

Detta tycker vi är bra såklart. Hela nya Årstabygget beräknas vara klart 2030. Många nya bostäder innebär många nya inflyttade familjer som kommer ha hund. Men ingen planerad hundgård finns i planerna för bygget. Den fina hundrastgård vi har idag ska som sagt rivas för en fotbollsplan bl a och den "nya" hundrastgården det lovats om har nu dragits tillbaks. DET BLIR INGEN NY HUNDRASTGÅRD.

6000 nya familjer var minst 10% säkert har hund kommer inte ha en bra och användbar hundrastgård att besöka. 600 hundar ska alltså rastas, motioneras, stimuleras någon annanstans. MEN VAR NÅGONSTANS???

Vi drygt 650 medlemmar ur Facebookgruppen Årstafältets Hundpolare kan träffas och ses i denna hundrastgård (alltid mycket folk där dagligen) och ser fram emot lika många till nyinflyttade hundägare att dela vårat hundintresse med, men VI får ingen ny hundratsgård.

Detta ställer vi inte upp på utan vi kommer jobba hårt för att få en ny hundrastgård att besöka med våra fyrfota. Det är inte bara hundrana som trivs utan vi hundägare ses, träffas, umgås och har trevligt ihop. Många barn och ungdómar är och med och umgås.

Ge Oss En Ny Hundrastgård När Den Gamla Rivs.

Mvh Årstafältets Hundpolare genom Admin Kenneth Sundman och Gunilla Hurtig.

Kenneth Sundman Admin Årstafältets Hundpolare    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Kenneth Sundman Admin Årstafältets Hundpolare lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.