Upprättelse för Albin

Upprättelse för Albin !

Ber er att lämna eran underskrift till denna namninsamling i hopp om att få upprättelse för Albin.

Den 9 oktober 2018 misshandlades 3-åriga Albin så allvarligt att han avled av skadorna.

Skaraborgs Tingsrätts Dom 2019-04-25 Tingsrättens bedömning i åtalspunkten gällande Albin att Joaquin Miranda på okänt sätt brukat kraftigt trubbigt våld mot Albins huvud och kropp, vilket orsakat skador som fått till följd att Albin avlidigt.

Sammantaget framgår av den framlagda bevisningen att Albin inte själv kan ha orsakat sina skador. Skadebilden och blodbildsanalysen talar så starkt för att annan person har orsakat skadorna och Albins död genom avsiktligt våld att andra förklaringar är uteslutna.

Tingsrätten finner således styrkt att den enda person som kan ha orsakat Albins skador är Joaquin Miranda. Joaquin Mirandas uppfattning när han talade med Sophia Bergqvist om att det inte behövdes något sjukhusbesök med Albin samt hans samtal med SOS, där han undvek att tala om att Albin slagit sig i huvudet, tyder klart på att han varit medveten om att han skadat Albin men inte velat visa detta. Även Joaquin Mirandas uppträdande mot sjukhuspersonal m.fl. tyder på att han varit medveten om vad som hänt men inte velat förmedla något om detta. Av utredning i målet har inte kunnat fastställas det exakta händelseförloppet. Det kan vara så att Albin kastats i exempelvis golv eller vägg men han kan också ha fått sina skador på annat avsiktligt sätt.

Då det rört sig om ett händelseförlopp under flera timmar, många skador samt då misshandeln riktat sig mot ett litet skyddslöst barn om vilket Joaquin Miranda var anförtrodd att vårda och skydda ska misshandeln bedömas som synnerligen grov misshandel. Joaquin Miranda har vidare orsakat Albins död genom misshandeln på sätt åklagaren påstått. Joaquin Miranda ska därför dömas för vållande till annans död, grovt brott då misshandeln innefattat ett medvetet risktagande av allvarligt slag.

Misshandlar man ett litet barn så att barnet avlider av skadorna ska man dömas för Mord !!! Det är fruktansvärt att både Tingsrätt och Hovrätt i detta fall tycker att pga att man inte har kunnat fastställa händelseförloppet och tillvägagångssättet av våldet som Joaquin Miranda utövat mot Albin , så kan man inte döma det till mord eftersom att man påstår sig inte veta säkert ifall Joaquin Miranda har varit likgiltig inför effekten att Albin skulle avlida.

Sveriges rättsystem behöver en stor ändring !

Joaquin Miranda dömdes för synnerligen grov misshandel och grovt vållande till annans död, grovt brott. Joaquin Miranda dömdes till fängelse i 8 år och vi alla vet ju att han kommer att vara ute innan 8 år. Joaquin Miranda kommer att kunna leva vidare med sitt liv när han kommer ut.

Detta är inte rätt och inte rättvist!!!

Albin var helt frisk och var en helt perfekt 3-åring som hade hela sitt liv framför sig.....

Albins liv tog slut pga att Joaquin Miranda bestämde att Albin inte skulle få leva mer.

Albin blev bara 3 år.

Hjälp till att samla in namn för Albins skull så att Joaquin Miranda förhoppningsvis får ett längre fängelsestraff och blir dömd för mord.

Tack på förhand.

Med vänliga hälsningar,                                               Albins familj

E0A43F17-B7E8-4919-9C6D-4F7343935EFB.jpeg

Genom att underteckna godkänner jag att Albins familj lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.