Trygg skolgång för elever i Ucklum

Hjälp våra barn i Ucklumskolan att få gå med sina klasskompisar, just nu blir de utplacerade i åk 4, på olika skolor i kommunen. Vi vill ha en skolpolitik där man har en plan för alla elever i kommunen. En skolpolitik där man inte blir diskriminerad utifrån var man bor. En kommun där alla har en trygg skolgång, utan att behöva vara orolig för vilken skola man sen ska gå i och om man kommer till en okänd skola helt själv utan kompisar. Vi vill ha en kommun och skolpolitik som tar ansvar för den påfrestande, oroliga och stressande situationen de satt våra barn i..

Genom att skriva under godkänner jag att Malin Rasmusson överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.