Stoppa våld och övergrepp mot kvinnor och barn!

Våld och trakasserier mot kvinnor och flickor är ett av våra största samhällsproblem i världen!

Det är 2019 och det sägs att vi i Sverige lever i ett jämställt land, ett hån mot alla de kvinnor som utsätts, där rättssystemet inte är på deras sida och där de få som straffas kommer undan alldeles för lätt.

2018 polisanmäldes 22 500 sexualbrott. 7 960 av dessa rubricerades som våldtäkt. Ca 3 000 av dessa var barn. 2017 hade vi endast 171 fällande domar. Man räknar med ett mörkertal på ca 100 våldtäkter om dagen då många inte vågar anmäla. Ska vi dessutom lägga till all fysisk och psykisk misshandel där kvinnor dagligen kränks och utsätts så är det 1 av 3 kvinnor som utsätts för våld eller sexuella övergrepp.

Förra året mördades 22 kvinnor i Sverige av en man de har eller har haft en relation med. Våldet kostar inte bara liv och psykisk ohälsa, utan varje våldtäkt kostar samhället ca 10 miljoner kronor.

Sverige har kostnader på många miljarder varje år gällande mäns våld mot kvinnor, pengar som inte finns. Hur ska vi få bukt med problemet när kvinnors rätt till trygghet inte prioriteras. Istället ökar våldet som ett resultat på nedprioriteringar och en fortsatt diskriminering av hälften av vår befolkning. Att lagen dessutom gör att förövare ofta går fria är inte längre ok!

Skriv under och våga stå upp för ett jämställt samhälle, fritt från våld!

Kanske tar Orange Day MC med sig ett antal bikers och lämnar över listan till de partiledare som vågar ta ställning och agera i Sveriges Riksdag. Men då ska vi upp i ett antal namnunderskrifter för att kunna påverka.

SKRIV UNDER, DELA LÄNKEN OCH VÅGA TA STÄLLNING! DU BEHÖVS...

Detta är inte en kvinnofråga, utan en mänsklig rättighet!

Glob.png

Genom att underteckna godkänner jag att Maria Andersson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.