Stoppa utvisningen av terroroffret Iryna och hennes dotter!

Fredagen den 7 april 2017 rammade en terrorist människor som gick på Drottninggatan i Stockholm. Iryna från Ukraina förlorade sitt ena ben i attacken. Iryna har sökt uppehållstillstånd för sig och sin dotter i Sverige, och yrkat på att hänsyn ska tas för de särskilt ömmande omständigheterna i hennes fall. Dessvärre har Migrationsverket fattat beslutet att Iryna och hennes dotter inte får stanna utan har 4 veckor på sig att lämna landet. Deras liv har ännu en gång slagits i spillror. Livet i Ukraina, som Iryna kommer ifrån, är hårt och hennes utsikter att hitta ett jobb med ett ben är minimala. Sverige borde låta Iryna stanna och bygga en framtid för sig själv och sin dotter under trygga omständigheter.

www.populisterna.se    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att www.populisterna.se överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.