Shelltappen i Diseröd

Screenshot_20210128_1104092.jpgFörutom vår vackra natur, har vi som bor i Romelanda, kunnat glädja oss åt en utveckling med nytt affärshus med pizzeria och lägenheter, en helt ny förskola och just nu pågår försäljning och byggnation av två nya fastightsprojekt.Vi har mycket att vara nöjda med och det är vi som regel också. Det finns dock ett stort undantag. Den gamla macken med sidobyggnader har varit föremål för irritation under många år. ”Macktaket” och annan utrustning står kvar och rostar, affärslängan ser ut att var halvt utbränd, asfalten är genompenetrerad av maskrosor och annat ogräs och som lök på laxen har diverse byggmaterial dumpats på tomten och blandats med allahanda maskiner och lastbilar. Oredan nästan uppmanar till mer nedsmutsning och är en potentiellt farlig ungdomsmiljö. Det ser med andra ord för dj-t ut och det ligger i det som utgör Diseröds centrum.Undertecknade är innerligt trötta på skamfläcken och vi kräver att kommunen samlar berörda förvaltningar och med kraft tvingar markägaren att iordningsställa tomten på ett acceptabelt sätt.

Genom att underteckna godkänner jag att Åsa Warnvik lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.