Rör inte vår hyra på Nevisborg/Staffanstorp.

..tycker det är viktigt att vi alla visar upp en gemensam stark front gentemot LIFRA vad gäller hyreshöjningen nästa år, det kan ju knappast vara till någons fördel att få hyran höjd återigen när den redan idag ligger på bristningsgränsen, nu talar jag för mig själv i det fallet, men jag gissar på att det måste finnas fler som känner och upplever samma sak!

Hyran äter ju upp nästan hela min sjukpension redan idag, hur skall det då gå nästa år?
Jodå, jag vet att fler har liknande förhållanden på området och det ÄR fasen inte accepterat att bara höja och höja och höja år efter år utan att vi som hyresgäster märker något av det i form av renoveringar och underhåll av våra lägenheter, vill man måla och tapetsera om får vi göra det själva, så frågan är då; vad tusan är det vi betalar för, egentligen?

Kritiska röster finns även mot den sk servicen på området som stundtals är under all kritik, akuta fel åtgärdas inte i tid, det är svårt att få tag i ansvariga och vaktmästare. Värmen ingår i vår hyra men är mer eller mindre obefintlig de tider kylan ute är ett faktum, vilket många hyregäster påtalat för värden vid ett flertal tillfällen, utan resultat!

Vilka förbättringar har vi fått sedan förra hyreshöjningen? Jag kan dessvärre inte komma på nån!
Kan ni?

Därför, kräver vi hyresgäster på Nevisborg i Staffanstorp att hyresförhandlingarna genast stoppas och förpassas dit dom hör hemma, i papperskorgen. Hyreshöjningar i dessa lägenheter kan om möjligt komma på tal vid nyrenovering av dem samma, som dom befinner sig i idag finns inga som helst anledningar att höja hyran till 2014.

Hyresgästerna på Nevisborg, Staffanstorp genom

Göran Asplund/21:an.