Rädda distriktssköterskemottagningen i Åkers styckebruk

Den styrande minoriteten vill stänga distriktssköterskemottagningar. I ett första steg har man valt ut fem mottagningar, bland annat den i Åkers styckebruk, baserat på besöksstatistik från 2022. Eftersom mottagningen i Åkers styckebruk hade stängt 2022 har vi drivit frågan om att mottagningen ska undantas från beslutet. Mottagningen har inte getts förutsättningar att visa vad den går för och samtidigt vet vi hur efterlängtad den varit. Tvärr röstade Sverigedemokraterna och den styrande minoriteten ner vårt förslag.

Det är nu över ett år sedan den styrande minoriteten (Moderaterna, Kristdemokraterna, Centerpartiet och Vård för Pengarna) tog över makten i Region Sörmland. Ett år som präglats av oroligheter och inneburit försämringar för såväl medarbetare som patienter.

Håller du med om att det behövs en distriktssköterskemottagning i Åkers styckebruk och att beslutet att lägga ner är fel? Protestera genom att skriva under vår namninsamling, så ska vi överlämna namninsamlingen till Cristoffer Öqvist (M), som är regionstyrlesens ordförande.

T Jansson, 1:e ombudsman, Socialdemokraterna Sörmland    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att T Jansson, 1:e ombudsman, Socialdemokraterna Sörmland lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.