Protest mot nedskärningar i Ragundas skolor!

Än en gång står kommunen inför stora ekonomiska utmaningar, och denna gång vill kommunstyrelsen dra ner ytterligare på det viktigaste vi har i kommunen, skolorna för framtidens medborgare!

Vi, Styrelsen för Sveriges lärare Ragunda, kräver ett klargörande från kommunstyrelsen Ragunda kommun. Förklara för väljare och övriga kommuninvånare varför ni anser att ert förslag att ytterligare dra ner på resurser inom grundskolan ska genomföras?

Detta beslut/ förlag har dessutom tagits utan någon som helst dialog, eller med klargörande information kring varför man tvingas ta till så drastiska åtgärder?  Vi kräver att ni förklarar hur skolpersonal skall motiveras att utan medföljande ohälsa ta sig an de stora utmaningar som blir konsekvenserna av detta beslut. Såväl personal, men framför allt våra barn och ungdomar kommer att möta en mycket problemfylld hösttermin om ytterligare resurser försvinner!

Kan ni även förklara hur detta beslut rimmar med kommunens framtida utveckling på längre sikt?  Vi vet att många inlandskommuner dras med dåliga ekonomier, men vi anser inte att det är kommuninnevånarna som ska straffas, utan ni politiker måste i stället arbeta utåt och kräva förändringar/ omfördelningar av Sveriges ekonomiska tillgångar på högre nivå.

Skriv under om du håller med om våra åsikter och vill kämpa för en bättre skola i hela Ragunda kommun.

Styrelsen för Sveriges Lärare i Ragunda    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Styrelsen för Sveriges Lärare i Ragunda lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.