Öka trygghet & skärp straffen

Det är dags att verkligen gå i protest mot detta som kommit och bli ett stort problem i vårat samhälle. Hela tiden ökar våld i nära relationer. Men myndigheterna blundar. På det viset tar dem förövaren bakom ryggen. Kvinnor och barn ramlar mellan stolarna. Blir bara ett nummer i statestiken av ett samhälle som fullkomligt står och falerar. Jag är en av dem som förstår att det inte finns något som heter barnens rätt i samhället iallafall. Och nu detta senaste med Susanne som sköts helt rått till döds av sin fd pojkvän och sambo. Hon skjuts rätt i ansiktet samt i ryggen på öppen gata på Högsbohöjd i Göteborg. Hon har desperat ropat på hjälp till polisen och åklagar myndigheten men ingen hjälp fanns att få.

Jag själv har kämpat nu i 8 månader sedan jag från första början bodde skyddat med barnen i 2 1/2 månad. Att min sambo i alla händesenden fått bete sig hur som helst på resans gång är för mig helt offattbart. Medans jag som skyddar min dotter samt mina två andra barn sitter och blir misstrodd av myndigheterna. Jag vet hur sjukt och skevt det ser ut.

Nu vill jag slå ett stort slag för att skyddet måste öka och straffen måste skärpas.

Är det okej att en pappa slår sitt barn ?är det okej att din sambo våldtar dig? är det okej att din sambo skjuter dig till döds? Hur mycket skall en man få hålla på och hur mycket skall vi kvinnor få ta. Är vi inte mer värda än detta?

Susannes liv kan vi inte rädda men vi kan rädda många många kvinnor

Skriv på