Låt Ramesh få stanna

Ramesh kom till Sverige 2015 som 9 åring tillsammans med sin pappa. Ramesh blev placerad i familjehem 2018 då det fanns omsorgsbrister samt hot och våld i hemmet. Ramesh är fortfarande i familjehemmet så socialen anser att en återförening inte är möjlig utifrån pappans psykiska hälsotillstånd samt bristande omsorg. Detta har socialen skrivit många yttranden om till Migrationsverket men migrationsöverdomstolen står fast vid att de ska utvisas tillsammans till ett av världens farligaste länder Afghanistan. Ramesh är idag 15 år, har precis kommit in på gymnasiet och pratar flytande svenska. Det enda han vill är att få fortsätta sitt liv i Sverige. Han har snart bott här i halva sitt liv. Vi som familjehem kan inte förlika oss med tanken på att vår pojke ska utvisas! Vi håller nu på och ska försöka driva detta i Europadomstolen! Snälla hjälp oss att nå ut! Skriv under vår namninsamling. En utvisning till Afghanistan strider mot såväl mänskliga rättigheter samt barnkonventionen.

Vill du hjälpa oss genom att bidra med en slant till advokatkostnaderna? Kontakta då mig Micaela på telefon 0723142941

Genom att underteckna godkänner jag att Micaela Ramqvist lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.