JA till skatepark i Lammhult

Som vi alla vet är rörelse bra för alla, ung som gammal.

När samhället ser ut som det gör idag med mkt stillasittande är det ännu viktigare för oss vuxna att se till så våra barn & ungdomar faktiskt kommer i rörelse. Det främjar både kropp & knopp. För att göra Lammhult mer attraktivt för våra energifyllda men rastlösa barn och unga är vårat förslag att fixa en skatepark i Lammhult.

Intresset är stort, men för att utöva sporten måste vi tyvär ta oss utanför Lammhult till andra orter. Visst skulle vi vilja ha skatepark i vårat närområde? Där våra barn och unga kan samlas och ha kul tillsammans samtidigt som dom får aktiv stimulans och även bidra till gemenskap som också behövs för välmåendet.

Ärendet är uppe i kommunstyrelsen som nu ska ta beslut. Kan vi med denna insamling visa att vi faktiskt vill/behöver en skatepark i Lammhult? Våra barn på landsbygden är precis lika viktiga som barnen inne i storstan.

Denna idé kom från Lukas Sjöberg 11år som haft svårt att hitta aktivitet i byn då fotboll inte är av intresse.

Kom igen, dela detta vidare så det får stor spridning.

Genom att underteckna godkänner jag att Therese Sjöberg lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.