Från smula till kaka - Prioritera Kommunals yrkesgrupper i en lönesatsning värt namnet!

Kommunal är inte nöjd med resultatet av Region Västernorrlands fördelning i den så kallade "lönesatsningen". Region Västernorrland glömmer att prata om Kommunals yrkesgrupper. Alla proffessioner måste finnas och samarbeta, vi har alla en central roll i patientens omvårdnad och alla måste våga lyfta blicken. Våra medlemmar på alla våra tre sjukhus, inom psykiatrin och inom andra vårdformer berättar att det saknas personal. Vi har inte tillräckligt med händer och fötter i vården. Men känslan arbetsgivaren sänder ut till Kommunals medlemmar är att de varken syns eller har en viktig funktion på sin arbetsplats då fokus endast ligger på en yrkesgrupp och deras problematik. De villkor som nu erbjuds gör att unga personer inte är så sugna på att söka till utbildningar inom vård och omsorg.

Därför måste vi nu enas och tillsammans vidta kraftåtgärder att påverka arbetsgivaren och det politiska styret.

Upp till kamp!

Henriette Eriksson Kommunal Sektion Region Västernorrland    Kontakta namninsamlingens skapare