Inför bidrag för återresor och röttersök för vuxna adopterade


Gäst

/ #6 Re:

2016-09-23 09:03

#5

Vi är många som fått våra liv förstärda på grund av våra adoptioner. Vi är enligt forskningen överrepresenterade i psykvården, kriminalvården, den vanliga sjukvården m.m. Vi utlandsadopterade är den enda gruppen som inte omfattas av Barnkonventionens tjusiga formuleringar. Rädda Barnen är tysta om oss adopterade men skriver fina   insändare om hur viktigt det är för att asylsökande barn ska få återförenas med sina familjer men inte ett ord om oss utlandsadopterade. Att vi även utesluts angående bidrag för oss att söka våra rötter är bara i enlighet hur vi adopterade behandlas. Vi är en grupp som man kan göra vad som helst med. Många adopterade kommer också till dåliga familjer vilket jag själv gjorde och som jag har skrivit en självbiografi om. Jag var med i Statens Vanvårdsutredning. Ett tjusigt spel för gallerierna. Själv fick jag ingen ersättning då jag kom från Finland och fosterhemsdokumenten kunde inte hittas på min två åriga fosterhemsperiode innan adoptionen trädde i kraft. De hanlingarna hittades men inte fosterhemsplaceringsdokumenten så därför fick jag ingen ersättning. Mvh. Taina Adolfsson