Nej till Husets Buffé

Kongstrupp

/ #10

2015-11-04 23:40

Lever vi en sosse kommun eller vad är det som försigår i Härryda? Skolmaten är ju helt under all kritik! Kan det bero på den oansvarliga mass invandringen som utgör denna ekonomiska obalans i välfärden? Alla statliga verksamheter lever i en helt annan värld... Äldreomsorgen, sjukvården & skolverksamheten är ju några exempel på totallt misslyckade och underfinasierade statliga områden.

Vi har inte råd att upprätthålla välfärden överhuvud taget, och i takt med att all privatisering förstatligas med nuvarande vänster politiken får alla drabbas, rik som fattig, gammal som ung.... börjar nästan tro att vi har tagit tidsmaskinen tillbaka till 1800-talets eländiga Sverige. Om inga förändringar sker innan jag är vuxen nog emigrerar jag till Norge. Sveriges politker som svenska folket röstat fram gräver minsann sin egna grav. Sorligt nog...

Ansvaret för våran skol matsedel vilar i kommunens händer, ska bli intressant att följa utvecklingen på denna punkt och hoppas givetvis på en förändring inom närmsta framtid. Förändringen från privatskolmat till kommunalskolmat var som dag och natt.

Låt mig poängtera: JAG SKYLLER INGET PÅ NÅGON ANNAN ÄN DE NUVARANDE SVENSKA POLITIKERNA SOM STYR VÅRAT RIKE